Valdībā ir jāpanāk vienošanās par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" Rīgas savienojumu, uzver partijas "Progresīvie" frakcijas vadītājs Andris Šuvajevs.
"Delfi" jau vēstīja, ka Ministru kabinets 26. novembrī konceptuāli vienojās par "Rail Baltica" ieviešanas pirmo posmu, kas paredz izbūvēt sliedes no Lietuvas robežas līdz Igaunijas robežai, bet Rīgā Eiropas dzelzceļš sākotnēji netiek plānots, tā vietā iecerēts daļēji pabeigt stacijas Rīgas centrā un lidostā, ko varētu izmantot esošie vilcieni "ViVi".
Par Rīgas iekļaušanu projekta pirmajā kārtā iestājās satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P), bet Ministru prezidente Evika Siliņa (JV) norādīja, ka visi vēlas, lai "Rail Baltica" brauktu cauri Rīgai, tomēr valstij patlaban un tuvākajā laikā tam naudas nebūs.
Šuvajevs paziņojumā medijiem norāda, ka Briškens ir izdarījis to, ko nevarēja paveikt iepriekšējie satiksmes ministri un premjeri – pirmo reizi valdībā ir atnests plāns, kur skaidri redzamas projekta izmaksas, prioritārie darbi un ietaupījumi – 4,1 miljardu eiro apmērā.
"Piedāvātais kompromisa variants ir reālistisks – vispirms sākt ar Igaunijas-Lietuvas savienojumu un nākotnē paredzēt iespēju savienot Rīgu," uzskata politiķis.
Šuvajevs piebilst, ka gadījumā, ja "Jaunā vienotība" vēlas atteikties no Rīgas savienojuma nākotnē, par to ir jādiskutē valdībā un atklāti tas jāpasaka sabiedrībai.
""Progresīvie" redz, ka projekts zaudē savu ekonomisko un stratēģisko jēgu, ja Baltijas lielākā pilsēta netiek savienota. Tāpēc jau 3. decembra Ministru kabineta sēdē ir jāizlemj – atteikties no Rīgas vai sekot satiksmes ministra priekšlikumam – turpināt meklēt veidus, kā samazināt izmaksas Rīgas savienojumam," mudina Šuvajevs.
Jau vēstīts, ka šonedēļ notikušajā valdības sēdē izcēlās asas diskusijas starp satiksmes ministru un Ministru prezidenti Eviku Siliņu (JV) par ideju pirmajā kārtā paralēli pārrobežu savienojuma izveidei izvērtēt Rīgas Centrālā stacija-Upeslejas un Rīgas lidosta-Misa tehniski-ekonomisko pamatojumu.
Siliņa valdības sēdē apsauca Briškenu. "Mēs mīcāmies uz vietas, tieši tāpēc, ka tu paliec konstanti pie tā, ka Rīga ir jābūvē pirmajā posmā. Naudas tam nav! Tu pats neesi atnesis risinājumu! Tā ir utopija tagad runāt par to, ka būs kaut kad Rīga no publiskās un privātās partnerības (PPP) [finansējuma], ja mums PPP būs, iespējams, vajadzīgs, lai mēs pat pamattrasi savienotu ar kaut kādu pirmo funkcionālo punktu, lai savienotu Rīgu ar "Vivi" [vilcieniem]! Esam atklāti un godīgi!" pauda premjere.