Rīgas lidostas "Rail Baltica" termināli ir iespējams piemērot 1520 mm platuma sliedēm, portālu "Delfi" informēja uzņēmumā SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas".
Jāatgādina, ka jau septembrī izskanēja informācija par plāniem izveidot 1520 mm jeb padomju laika platuma dzelzceļa sliežu savienojumu no Rīgas Centrālās pasažieru stacijas līdz Rīgas lidostai, lai šajā posmā varētu sākt izmantot pašreiz Latvijā ekspluatētos 1520 mm "ViVi" pasažieru vilcienus vēl pirms tiek pabeigta "Rail Baltica" pirmā kārta. Tomēr, kā trešdien izskanēja raidījumā "Spried ar Delfi", šīs ieceres īstenošanai ir praktiski šķēršļi – "Rail Baltica" lidostas terminālis nav paredzēts padomju laika platuma sliedēm.
Reaģējot uz Saeimas Parlamentārās izmeklēšanas komisijas par "Rail Baltica" projekta īstenošanu vadītāja Andra Kulberga (AS) sacīto, uzņēmums "Eiropas Dzelzceļa līnijas" ceturtdien informēja, ka jau iepriekš izstrādāts piedāvājums izveidot 1520 mm platuma dzelzceļa sliežu savienojumu no Rīgas Centrālās pasažieru stacijas līdz Rīgas lidostas stacijai.
Priekšlikums tika prezentēts nozares ministrijai, citām ministrijām, projekta partneriem un amatpersonām, kas ikdienā seko līdzi projekta norisei. Kopumā tas ir guvis konceptuālu atbalstu.
"Rail Baltica" terminālis Rīgas lidostā ir būvēts Eiropas sliežu platumam (1435 mm), tāpēc pastāv atšķirības gabarītos, salīdzinot ar tā saucamo padomju (1520 mm) sliežu platumu. Tomēr šīs atšķirības gabarītos nav šķērslis, lai nodrošinātu risinājumu, kas atbilst pašreizējam pasažieru pieprasījumam un vajadzībām, uzsver uzņēmumā.
"Rail Baltica" Rīgas lidostas stacijas terminālī sākotnēji bija paredzēts novietot divus caurbraucošus un vienu atspoles ceļu 1435 mm platumā. Taču, pielāgojoties esošajai situācijai, ir iespējams izvietot vienu vai nākotnē pat vairākus 1520 mm sliežu ceļus, kas ļautu nodrošināt pasažieru pārvadājumus ar plānoto vilcienu intensitāti – reizi 30 minūtēs.
Attēlā: "Rail Baltica" starptautisko staciju savienošana, lai nodrošinātu to funkcionalitāti 1520 mm sliežu platumā
Plānots, ka sākotnēji viens pilnībā elektrificēts 1520 mm sliežu ceļš tiks izvietots termināļa vidusdaļā, kas būs pasažieriem visērtākais risinājums. Nākotnē, kad būs skaidrība par turpmāko Rīgas integrācijas stratēģiju, esošo sliežu ceļu platumus varēs pielāgot citām vajadzībām.
SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas" ir projekta "Rail Baltica" nacionālais ieviesējs Latvijā.