Traģiskā avārija uz Ventspils šosejas, kurā mikroautobusa un smagās automašīnas frontālā sadursmē bojā gāja kora diriģente un pēc tam slimnīcā cīņu par dzīvību zaudēja 14 gadus veca koriste, satricināja Latvijas sabiedrību. Kamēr slimnīcā intensīvajā terapijā ir vēl viens cietušais un vairāki atlabst no mazāk smagām traumām, sabiedrība šķetina avārijas iemeslus un to, kā izvairīties no traģēdijām turpmāk.
Piesprādzēšanās autobusos – nepopulāra
Drošības jostu lietošana pasažieru pārvadājumos joprojām ir visai nepopulāra izvēle, secina "Drošas Braukšanas Skolas" (DBS) vadītājs Jānis Vanks. Ja vieglajos automobiļos lielākā daļa sabiedrības piesprādzējas, autobusos un mikroautobusos aina ir gluži citādāka. Drošības jostas tiek lietotas reti. Tāpat var būt situācijas, kad tās autobusā ir, taču funkciju nepilda.
"Jo lielāka telpa, kurā pēc avārijas varam "lidot", jo lielākas iespējas satraumēt sevi un citus. Tā [sadursmes gadījumā lidojot] var uzņemt lielu ātrumu, stiprāk sasisties," secina Vanks.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv