SM prognozē, ka ieņēmumi gadā no ceļu lietošanas maksas jeb Eiro vinjetes būs aptuveni 10 miljoni latu. Iegūto naudu paredzēts izmantot ceļu infrastruktūras sakārtošanai, kā arī pierobežas stāvlaukumu izveidošanai, uzturēšanai un satiksmes organizēšanai. Iecerēts, ka stāvlaukumi piederēs valstij.
SM piedāvā, ka transportlīdzekļu iebraukšana stāvlaukumā tiktu regulēta ar ceļazīmēm un tur nepieciešamības gadījumā veikt daļu no muitas procedūrām. Pieteikties uz vietām stāvlaukumos varēs iepriekš – caur internetu vai mobilo telefonu īsziņām.
Eiro vinjeti SM plāno ieviest līdz ar 2009. gadu atbilstoši Eiropas Savienības direktīvai par dažu infrastruktūru lietošanas maksas noteikšanu smagajiem kravas transportlīdzekļiem.
Ministrija norāda, ka šis ir vislabākais veids, kā pārtraukt sastrēgumus. Citus iespējamus variantus esot noraidījuši paši autovadītāji – viņi neesot bijuši ar mieru papildus maksas ieviešanai, kā arī uzsvēruši iespējamās sarežģītās attiecības ar teritorijas īpašniekiem, jo nav skaidra īpašuma piederība pēc nomas līguma beigām.
Jau vēstīts, ka pērn SM rosināja noteikt maksu par iebraukšanu pierobežas stāvlaukumos, taču šo priekšlikumu asi kritizēja autopārvadātāji. Jau ilgāku laiku Latvijas pierobežā – pie Terehovas muitas kontroles punkta veidojas kilometriem garas smago automašīnu rindas un amatpersonas līdz šim nebija atradušas risinājumu rindu mazināšanai. Iepriekš pieļauts, ka jautājumu varētu atrisināt vienīgi tad, ja Krievijas puse uzlabotu savu darbu, vai arī transporta plūsma tiktu novirzīta caur kādu citu, iespējams, jaunu robežkontroles punktu.
SM informē, ka sastrēgumu problēmas pierobežā varētu risināt bezmaksas stāvlaukumi, kurus varētu ieviest un uzturēt par komercpārvadātāju, kas pārvadājumus veic ar smago transportu, maksājumiem – tā dēvēto Eiro vinjeti. Maksa par ceļu izmantošanu tikšot diferencēta atkarībā no pārvadātāja.
SM prognozē, ka ieņēmumi gadā no ceļu lietošanas maksas jeb Eiro vinjetes būs aptuveni 10 miljoni latu. Iegūto naudu paredzēts izmantot ceļu infrastruktūras sakārtošanai, kā arī pierobežas stāvlaukumu izveidošanai, uzturēšanai un satiksmes organizēšanai. Iecerēts, ka stāvlaukumi piederēs valstij.
SM piedāvā, ka transportlīdzekļu iebraukšana stāvlaukumā tiktu regulēta ar ceļazīmēm un tur nepieciešamības gadījumā veikt daļu no muitas procedūrām. Pieteikties uz vietām stāvlaukumos varēs iepriekš – caur internetu vai mobilo telefonu īsziņām.
Eiro vinjeti SM plāno ieviest līdz ar 2009. gadu atbilstoši Eiropas Savienības direktīvai par dažu infrastruktūru lietošanas maksas noteikšanu smagajiem kravas transportlīdzekļiem.
Ministrija norāda, ka šis ir vislabākais veids, kā pārtraukt sastrēgumus. Citus iespējamus variantus esot noraidījuši paši autovadītāji – viņi neesot bijuši ar mieru papildus maksas ieviešanai, kā arī uzsvēruši iespējamās sarežģītās attiecības ar teritorijas īpašniekiem, jo nav skaidra īpašuma piederība pēc nomas līguma beigām.
Jau vēstīts, ka pērn SM rosināja noteikt maksu par iebraukšanu pierobežas stāvlaukumos, taču šo priekšlikumu asi kritizēja autopārvadātāji. Jau ilgāku laiku Latvijas pierobežā – pie Terehovas muitas kontroles punkta veidojas kilometriem garas smago automašīnu rindas un amatpersonas līdz šim nebija atradušas risinājumu rindu mazināšanai. Iepriekš pieļauts, ka jautājumu varētu atrisināt vienīgi tad, ja Krievijas puse uzlabotu savu darbu, vai arī transporta plūsma tiktu novirzīta caur kādu citu, iespējams, jaunu robežkontroles punktu.