"Neskatoties uz to, ka arī SIA "Jaunalko" tirgo vieglos alkoholiskos dzērienus, mēs uzskatām, ka tieši šī mazalkoholisko dzērienu grupa daudziem jauniešiem ir pirmais solis uz jau stiprākiem alkoholiskiem dzērieniem," skaidro uzņēmuma valdes priekšsēdētājs.
Atsaucoties uz plašsaziņas līdzekļos ekspertu minēto, "Jaunalko" norāda, ka nelegālā alkohola daudzums valstī ir aptuveni 20% no kopējā apjoma. Pēc publiski pieejamiem datiem redzams, ka pērn Latvijā realizēti 226 miljoni litru stipro alkoholisko dzērienu, no kuriem 21% ir degvīns.
"Tātad aptuvenais alkohola kontrabandas apjoms ir apmēram 10 miljoni litru. Katrs litrs degvīna valstij ienes akcīzes nodokļa veidā 2,52 latus," lēš uzņēmējs, piebilstot, ka kontrabandas alkohola apjoma neiekasētie nodokļi ir aptuveni 24 miljoni latu.
SIA "Jaunalko" informē, ka alkoholisma problēmas apkarošanai valsts savā iepriekšējā programmā visām procesā iesaistītajām instancēm atvēlēja 55 310 latu, kas esot formalitāte. "Uzskatām, ka finansējums šādas valstiska mēroga problēmas risināšanai ir jāatrod adekvāts un atbilstošs šī laika prasībām," uzsver "Jaunalko" valdes priekšsēdētājs Demiters.
"Jaunalko" uzskata, ka jāpalielina alkohola iegādes vecuma cenzs, jo absolūti nepieņemama ir situācija, kad jaunieši, kuri vēl nav beiguši vidējo mācību iestādi, vēl atrodoties vecāku apgādē, jau legāli var iegādāties dažāda stipruma alkoholiskos dzērienus.
Demiters uzskata, ka līdz ar stingra kontroles mehānisma ieviešanu un ievērošanu, dabiskā ceļā arī zustu nepieciešamība pēc specializētu veikalu izveides. Analizējot alkoholisma apkarošanas 2005.-2008.gada programmu un to, kas reāli dzīvē ir darīts, uzņēmums secinājis, ka ļoti daudz kas nav ticis darīts vai arī darīts formāli.
SIA "Jaunalko" uzskata, ka jaunizstrādājamai programmā kā galvenā prioritāte būtu jānosaka iespēja to pilnvērtīgi realizēt dzīvē bez absurdu un neizpildāmu normu un plānu ieviešanu tajā. Līdzšinējā programma daudzos savos punktos atgādina partijas programmu, kura ir pārsātināta ar saukļiem un uzstādījumiem, kuru pamatā nav to īstenošanas mehānisma, norāda ražotājs.