Lai uzlabotu satiksmes drošību, no 15. aprīļa Lielirbes ielas posmā no Kārļa Ulmaņa gatves līdz Ventspils ielai un uz satiksmes pārvada pār dzelzceļu Kalnciema ielā atļautais braukšanas ātrums būs 50 kilometri stundā, informēja Rīgas Domes satiksmes departamentā.

imageVieta kartē

Pēc Ceļu policijas datiem Lielirbes ielas posmā no Kārļa Ulmaņa gatves līdz Ventspils ielai 2008. gadā ir reģistrēti 148 ceļu satiksmes negadījumi, kuros bojā gājis viens cilvēks, bet ievainoti - 12. Analizējot satiksmes negadījumu apstākļus, Rīgas domes Satiksmes departaments konstatēja, ka galvenie negadījumu iemesli ir distances neievērošana, ātruma pārsniegšana, strauja braukšanas joslu maiņa, kā arī prioritātes nedošana gājējiem.

"Starptautiski pētījumi liecina, ka satiksmes negadījumos iegūto traumu smagums ir tieši saistīts ar braukšanas ātrumu - jo lielāks ātrums, jo smagākas traumas. Tāpēc satiksmes drošības paaugstināšanai šajā Lielirbes ielas posmā ir nepieciešams atcelt braukšanas ātrumu 70 kilometri stundā un noteikt mazāku - 50 kilometri stundā - tāpat, kā tas ir atlikušajā Lielirbes ielas daļā," skaidro Rīgas domes Satiksmes departamenta Satiksmes organizācijas pārvaldes priekšnieks Georgijs Sovetovs.

"Sāpīgs no autobraucēju viedokļa, taču cilvēku dzīvību glābšanai nepieciešams lēmums ir noteikt atļautā braukšanas ātruma limitu 50 kilometri stundā arī uz Kalnciema pārvada. Dati liecina, ka pie un uz Kalnciema pārvada pagājušajā gadā notikuši 36 satiksmes negadījumi, kuros bojā gājis viens cilvēks, bet ievainoti - 9," informē Sovetovs.

Viņš norāda, ka lielākoties negadījumi notikuši neregulējamu gājēju pāreju tuvumā. "Lai paaugstinātu gājēju drošību, līdz šim šīs pārejas esam aprīkojuši ar papildus apgaismojumu, par gājēju pāreju informējošās ceļa zīmes esam aprīkojuši ar citrondzeltenu fonu, tostarp uz gājēju pārejas Kalnciema un Dreiliņu ielas krustojumā uzstādīts dzeltens mirgojošs luksofors, kas ar sensoru vadību ieslēdzas, gājējam tuvojoties pārejai. Taču no gājēju drošības viedokļa šīs pārejas ir nepieciešams aprīkot ar luksoforiem. Diemžēl finansējuma trūkuma dēļ tuvāko gadu laikā luksoforu projektēšanu un izbūvi nav iespējams veikt," skaidro Sovetovs.

Šīs gājēju pārejas cilvēki izmanto, lai nokļūtu uz sabiedriskā transporta pieturvietām. Tāpēc to likvidēšana situāciju tikai pasliktinātu. Gājēji ielu šķērsotu jebkurā gadījumā, savukārt autovadītāji nesamazinātu braukšanas ātrumu, kā tas atbilstoši Ceļu satiksmes noteikumiem ir jādara, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai.

"Ja ir izvēle dažas stundas dienā, kad satiksmes intensitāte ir niecīga, braukt ar ātrumu 70 kilometri stundā vai glābt vidēji gadā 30 cilvēku veselību un dzīvību, tad cilvēku dzīvību glābšana ir neatsverams arguments izmaiņu nepieciešamībai. Domāju, tam piekritīs ikviens," piebilst Sovetovs.

Priekšlikums par minētajām satiksmes organizācijas izmaiņām tika izskatīts un atbalstīts konsultatīvās padomes sēdē "Par satiksmes koordināciju Rīgā", piedaloties speciālistiem no Ceļu satiksmes drošības direkcijas, VAS "Latvijas Valsts ceļi" un sabiedriskā transporta uzņēmuma RP SIA "Rīgas satiksme".

Departaments aicinām autovadītājus pievērst uzmanību, ka, demontējot par braukšanas ātrumu informējošās ceļa zīmes, to vietā nav nepieciešams uzstādīt jaunas. Saskaņā ar Ceļu satiksmes noteikumiem apdzīvotās vietās atļautais braukšanas ātrums ir 50 kilometri stundā, ja ceļa zīmes nenosaka citu braukšanas ātrumu.

Mērķi uzlabot satiksmes drošību galvaspilsētā pagājušā gada nogalē Rīgas domes Satiksmes departamentā tika ieviesta jauna datorprogramma, kas sniedz iespēju piekļūt Ceļu policijā reģistrēto ceļu satiksmes negadījumu datu bāzei un analizēt ne tikai satiksmes negadījumu skaitu, bet arī to iemeslus. Satiksmes organizācijas izmaiņas Lielirbes ielā ir viens no jautājumiem, kas izvērtēts, izmantojot šo datorprogrammu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!