Divu dienu laikā Rīgā, Lielirbes ielas rajonā, uzstādītais fotoradars fiksējis 118 pārkāpumus, kuros būtiski tika pārsniegts braukšanas ātrums, informēja Satiksmes uzraudzības biroja priekšnieks Edmunds Zivtiņš.
Braukšanas ātrumu šajā ielā šoferi bija pārsnieguši par vairāk nekā 25 kilometriem stundā, kas nozīmē, ka atļauto 50 kilometru stundā vietā automašīnas brauca vismaz ar 75 kilometriem stundā. Turklāt tik daudz pārkāpumu reģistrēti pat situācijā, kad policija iepriekš brīdināja par fotoradaru izvietošanu šajā ielā.

Lai uzlabotu satiksmes drošību, no 15.aprīļa Lielirbes ielas posmā no Kārļa Ulmaņa gatves līdz Ventspils ielai un uz satiksmes pārvada pār dzelzceļu Kalnciema ielā atļautais braukšanas ātrums būs 50 kilometri stundā, informēja Rīgas domes Satiksmes departamentā.

Zivtiņš sacīja, ka fotoradars šajā ielā atradīsies vēl visu šo nedēļu un tas strādās abos braukšanas virzienos. Iespējams, kādu dienu pat tiks uzstādīti divi fotoradari.

Lielirbes ielā pagājušajā gadā notikuši 180 ceļu satiksmes negadījumi, un šis cipars ir satraucošs, jo, pēc statistikas datiem, katru otro dienu šajā Rīgas vietā notiek kāda avārija. Kā teica Zivtiņš, šī iela negadījumu skaita ziņā ir vistraģiskākā visā Latvijā.

Braukšanas ātruma kontrole būs viena no Ceļu policijas prioritātēm šogad. Policija ir veikusi pētījumu par vietām, kur notiek visvairāk negadījumu, un Rīgā šādu vietu ir nedaudz vairāk par 20, īpaši uzsverot Lielirbes ielu, K.Ulmaņa gatvi un Kurzemes prospektu.

No 18.aprīļa Satiksmes uzraudzības birojs Rīgā, Lielirbes ielas rajonā, periodiski uzstādīs fotoradaru. Tas tiks uzstādīts, lai garantētu ceļu satiksmes dalībnieku drošību un ceļu satiksmes noteikumu ievērošanu.

Analizējot satiksmes negadījumu apstākļus, Rīgas domes Satiksmes departaments konstatēja, ka galvenie negadījumu iemesli ir distances neievērošana, ātruma pārsniegšana, strauja braukšanas joslu maiņa, kā arī prioritātes nedošana gājējiem.

"Starptautiski pētījumi liecina, ka satiksmes negadījumos iegūto traumu smagums ir tieši saistīts ar braukšanas ātrumu - jo lielāks ātrums, jo smagākas traumas. Tāpēc satiksmes drošības paaugstināšanai šajā Lielirbes ielas posmā ir nepieciešams atcelt braukšanas ātrumu 70 kilometri stundā un noteikt mazāku - 50 kilometri stundā - tāpat, kā tas ir atlikušajā Lielirbes ielas daļā," skaidroja departamenta Satiksmes organizācijas pārvaldes priekšnieks Georgijs Sovetovs.

Šis lēmums esot sāpīgs no autobraucēju viedokļa, taču cilvēku dzīvības glābšanai ir nepieciešams lēmums noteikt atļautā braukšanas ātruma limitu 50 kilometri stundā arī uz Kalnciema pārvada. Dati liecina, ka pie un uz Kalnciema pārvada pagājušajā gadā notikuši 36 satiksmes negadījumi, kuros bojā gājis viens cilvēks, bet ievainoti deviņi cilvēki, informēja Sovetovs.

Sovetovs norādīja, ka lielākoties negadījumi notikuši neregulējamu gājēju pāreju tuvumā. "Lai paaugstinātu gājēju drošību, līdz šim šīs pārejas esam aprīkojuši ar papildu apgaismojumu, par gājēju pāreju informējošās ceļazīmes esam aprīkojuši ar citrondzeltenu fonu, tostarp uz gājēju pārejas Kalnciema un Dreiliņu ielas krustojumā uzstādīts dzeltens mirgojošs luksofors, kas ar sensoru vadību ieslēdzas, gājējam tuvojoties pārejai. Taču no gājēju drošības viedokļa šīs pārejas ir nepieciešams aprīkot ar luksoforiem. Diemžēl finansējuma trūkuma dēļ tuvāko gadu laikā luksoforu projektēšanu un izbūvi nav iespējams veikt," skaidroja Sovetovs.

Šīs gājēju pārejas cilvēki izmanto, lai piekļūtu sabiedriskā transporta pieturvietām. Tāpēc to likvidēšana situāciju tikai pasliktinātu. Gājēji ielu šķērsotu jebkurā gadījumā, savukārt autovadītāji nesamazinātu braukšanas ātrumu, kā tas atbilstoši ceļu satiksmes noteikumiem ir jādara, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai.

"Ja ir izvēle dažas stundas dienā, kad satiksmes intensitāte ir niecīga, braukt ar ātrumu 70 kilometri stundā vai glābt vidēji gadā 30 cilvēku veselību un dzīvību, tad cilvēku dzīvības glābšana ir neatsverams arguments izmaiņu nepieciešamībai. Domāju, tam piekritīs ikviens," piebilda Sovetovs.

Priekšlikums par minētajām satiksmes organizācijas izmaiņām tika izskatīts un atbalstīts konsultatīvās padomes sēdē "Par satiksmes koordināciju Rīgā", piedaloties speciālistiem no Ceļu satiksmes drošības direkcijas, VAS "Latvijas Valsts ceļi" un pašvaldības SIA "Rīgas satiksme".

Kā ziņots, ar mērķi uzlabot satiksmes drošību galvaspilsētā pagājušā gada nogalē Satiksmes departamentā tika ieviesta jauna datorprogramma, kas sniedz iespēju piekļūt Ceļu policijā reģistrēto ceļu satiksmes negadījumu datubāzei un analizēt ne tikai satiksmes negadījumu skaitu, bet arī to iemeslus. Satiksmes organizācijas izmaiņas Lielirbes ielā ir viens no jautājumiem, kas izvērtēts, izmantojot šo datorprogrammu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!