Volkinšteina vainas dēļ "Rīgas satiksme" veikusi kļūdainus aprēķinus par summu, kas nepieciešama jauno trolejbusu iepirkumam - sajaukusi latus ar eiro, tādēļ bankā paņemts mazāks kredīts, nekā ir nepieciešams. Volkinšteins par problēmu zinājis, bet nav informējis nedz uzņēmuma valdi, nedz padomi, pastāstīja Rīgas mēra Jāņa Birka (TB/LNNK) preses sekretāre Kristīne Liepa.
Šī iemesla dēļ Birks uzdevis Īpašuma departamentam sagatavot nepieciešamo dokumentāciju, lai uzņēmuma dalībnieku sapulce ceturtdien, 14.maijā, varētu Volkinšteinu atbrīvot no "Rīgas satiksmes" valdes locekļa amata.
Volkinšteina vietā jauns valdes loceklis netiks iecelts, jo Rīgas mērs arī uzdevis veikt izmaiņas "Rīgas satiksmes" statūtos, nosakot, ka pašreizējo sešu valdes locekļu vietā būs vairs tikai pieci.
Kā ziņots, Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Andrejs Požarnovs (TB/LNNK) aprīļa beigās lūdza "Rīgas satiksmes" valdes priekšsēdētājam Leonam Bemhenam veikt dienesta izmeklēšanu un noskaidrot, kas ir vainojams kļūdainos aprēķinos par summu, kas nepieciešama jaunu trolejbusu iepirkumam.
Šāds lēmums pieņemts pēc tam, kad "Rīgas satiksmes" iepirkumu komisijas priekšsēdētājs un attīstības direktors Igors Volkinšteins lūdzis uzņēmuma padomei atļauju "piesaistīt papildu līdzekļus" astoņu miljonu eiro (5,6 miljonu latu) apmērā 12 metru zemās grīdas trolejbusu "Škoda 24Tr Irisbus" piegādes līguma realizācijai.
Požarnovs par šādu prasību bijis nepatīkami pārsteigts. "2006.gada 24.maijā padome pieņēma lēmumu par to, ka kopējā paredzamā trolejbusu piegādes līguma summa ir līdz 55 miljoniem latu. Par šo summu paredzēts iegādāties 150 jaunus 12 metrus garus divasu trolejbusus, rēķinot, ka viena trolejbusa cena ir 394 950 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN), bet viena dīzeļa ģeneratora cena - 63 500 eiro bez PVN. Šādus skaitļus pēc trolejbusu piegādes konkursa noslēgšanās akceptēja RS padome.
Taču, veicot finanšu piesaistes iepirkumu procedūru, ar bankām tika noslēgts līgums par 55 miljonu eiro, nevis latu aizņēmumu," informēja Požarnovs.
"Skaidrs, ka naudas ir pietrūcis, un kāds mēģina iziet no situācijas, ņemot talkā ne visai korektus līdzekļus. Turklāt te nav runa par papildu līdzekļiem, bet par smagas kļūdas labošanu. Un par kļūdu ir jāatbild tam, kas ir kļūdījies," uzsvēra Požarnovs.
Dienesta pārbaudes rezultātā, kas "Rīgas satiksmē" tika sākta, lai izmeklētu trolejbusu finansējuma piesaistes procesā fiksētās kļūdas saturu un apmēru, konstatēts, ka finansiāls kaitējums uzņēmumam nav radīts, informēja uzņēmuma preses sekretāre Iluta Bērziņa.
Tomēr konstatēts, ka atbildīgo darbinieku rīcība nav bijusi korekta kļūdas novēršanā un valdes un padomes informēšanā galīgo lēmumu pieņemšanai. Valdes priekšsēdētājs minētos darbiniekus savu iespēju robežās disciplināri sodījis.
Komisija, veicot dokumentācijas, valdes un padomes sēžu protokolu, juridiskās procedūras un finanšu aspektu pārbaudi, konstatējusi, ka iegādes un finansējuma piesaistes organizēšanā nav pieļautas kļūdas, tomēr savā ziņojumā norāda, ka "ir pietiekams pamats lēmuma pieņemšanai par darbinieku atbildību", norādīja Bērziņa.
Veicot papildu aprēķinus, komisija konstatējusi, ka, piesaistot nepieciešamos astoņus miljonus eiro (5,6 miljonus latu) šobrīd, nepieciešamais finansējums ir par 60 000 latu mazāks nekā iepriekš plānotais. Par šo būtisko aspektu valde un padome netika informētas.
Līdz šā gada vidum "Rīgas satiksmei" būs piegādāti 150 jauni trolejbusi, kas aizstās vidēji 20 gadus nokalpojušos 12 metrus garos trolejbusus, informēja Bērziņa.
Jauno trolejbusu piegādes tiek veiktas saskaņā ar 2007.gadā atklāta konkursa rezultātā noslēgto līgumu ar "Škoda Elektrik s.r.o.". Līguma summa ir 63 miljoni eiro (aptuveni 44 miljoni latu).
Ar trolejbusiem tiek apkalpoti 20 maršruti un pārvadāti apmēram 34% "Rīgas satiksmes" pasažieru.