Foto: AFI
Lai nodrošinātu novadu pašvaldību darbības sekmīgu uzsākšanu pēc vietējo pašvaldību vēlēšanām, kas notiks šā gada 6.jūnijā, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (RAPLM) ir sagatavojusi ieteikumus pašvaldību priekšsēdētājiem un izpilddirektoriem par nepieciešamajiem lēmumiem un veicamajiem pasākumiem pirms un pēc pirmās novada domes sēdes, portālu “Delfi” informēja RAPLM.

Līdz novadu darbības uzsākšanai pašvaldībām nepieciešams veikt pašvaldību kustamās un nekustamās mantas inventarizāciju, nolietotās mantas norakstīšanu, pašvaldības mantas grāmatvedības uzskaiti, lai sagatavotu tās nodošanu jaunizveidotajai novada pašvaldībai.

Tāpat nepieciešams nodrošināt pastāvīgi un ilgstoši glabājamo dokumentu sakārtošanu, to aprakstīšanu, kā arī dokumentu (vismaz līdz 1998.gadam) nodošanu attiecīgajā zonālajā valsts arhīvā. RAPLM aicina īpašu vērību pievērst dzimtsarakstu, bāriņtiesas un būvvaldes dokumentu sakārtošanai, kuri vēl nebūs nodoti valstij glabāšanā, un īslaicīgi glabājamajiem dokumentiem, kuriem uz novada pašvaldības izveidošanas dienu vēl nebūs beidzies glabāšanas termiņš.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!