Piemēram, Ekonomikas ministrija portālam „Delfi” atzīmē, ka biodegvielas piejaukums spēkratiem nekaitēs. „Autoražotāji ir izstrādājuši jau šobrīd apritē esošo automobiļu dzinējus, paredzot, ka tie var izmantot fosilo degvielu ar tai piejauktu biodegvielu līdz 5% apmēram. Savukārt, par citu veidu degvielas pielietojumu vai arī lielāka apmēra biodegvielas piejaukuma fosilajai degvielai ietekmi, jābūt norādēm automobiļu tehniskajos dokumentos,” komentē ministrija.
Arī ""Baltic Motors" vadītājs un Latvijas auto tirgotāju asociācijas padomes loceklis Andris Kulbergs uzsver, ka Eiropas direktīvas pieļauj 5% biodegvielas īpatsvaru degvielā, un nekādus bojājumus tas automobiļiem nevar nodarīt. Šo viedokli esot apstiprinājuši arī ražotāji - "Ford" un "Mazda".
Vairums portāla „Delfi” aptaujātie dīleri atzīst, ka biodegvielas izmantošana nav paredzēta Latvijā pārdotajos spēkratos un to paredz arī ražotāja noteiktie standarti. To, vai degvielas satura izmaiņas var atstāt nelabvēlīgu iespaidu uz auto, dīleri komentē dažādi. Tiek gan norādīts, ka dažāda degvielas satura ietekme uz auto arī var būt dažāda.
„Skandi Motors” pēcpārdošanas daļas vadītājs Aldis Lediņš norāda, ka pētījumi par biodegvielas izmantošanas ietekmi uz spēkratiem nav veikti.
Taču viņš apliecināja, ka „Hyundai” ražotājs ir paredzējis konkrētas degvielas markas izmantošanu, un „Skandi Motors” darbosies ražotāja noteiktajos standartos. Līdz ar to, ja auto rodas tehniskas problēmas nepiemērotas degvielas dēļ, tad dīleris neuzņemas pienākumu atlīdzināt nodarīto.
Līdzīgi norāda arī „Mitsubishi” izplatītāju Latvijā „Aura Auto” valdes priekšsēdētājs Gundars Margēvičs. Viņš skaidro, ka katram auto ir savu tehnisko standartu robežas, kas nosaka kādu degvielu drīkst izmantot – gadījumā, ja robežas ir pārkāptas, tad auto var būt tehniskas problēmas, tomēr katrs gadījums ir individuāls.
Savukārt „Adam Auto” pēcpārdošanas vadītājs Dzintars Sīka uzsver, ka Latvijā, atšķirībā, piemēram, no Vācijas, nemaz nav auto, kas būtu piemēroti piemaisītas biodegvielas izmantošanai. Tur darbojas darbnīcas, kur auto var piemērot biodegvielas izmantošanai. Taču Latvijā tādu nav, un arī dīleris šādus darbus neveic. Arī auto tehniskajos parametros „nav ne vārda” par to, ka var izmantot biodegvielas piemaisījumu.
Sīka atzīst, ka Latvijā ir bijuši gadījumi, kad piejaucēta biodegviela, sadedzinot virzuļu grupu, nodarījusi postu spēkratiem. Tādos gadījumos ir veikta degvielas prove un, šajā gadījumā, dīleris pierādījis, ka bojājumi ir radušies, izmantojot nepiemērotu degvielu. Līdz ar to dīleris neveica dokumentos paredzētos pienākumus. Viņš gan piebilda, ka nevarot apliecināt, vai šajos gadījumos biodegvielas piejaukums bijis tikai 5% apjomā.
Valdības apstiprinātās izmaiņas paredz, ka Latvijā bezsvina 95.markas benzīnu atļauts realizēt tikai ar pievienotu bioetanolu 4,5 - 5% no kopējā benzīna tilpuma un dīzeļdegvielu tikai ar pievienotu biodīzeļdegvielu 4,5 - 5 % apjomā no kopējā galaprodukta daudzuma.