Šāds lēmums pieņemts, lai padarītu pievilcīgāku biļešu piedāvājumu un, pielietojot praksē pirmos secinājumus par elektronisko biļešu lietošanu, skaidroja "Rīgas satiksmes" preses sekretāre Iluta Bērziņa.
Plānotās izmaiņas otrdien atbalstīja Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisija. Izmaiņas tiks veiktas pēc nepieciešamo grozījumu veikšanas saistošajos noteikumos.
Plānots, ka tirdzniecības vietās varēs iegādāties viedbiļeti vienam braucienam 50 santīmu vērtībā, savukārt piecu braucienu biļetei tiks piemērota 4% atlaide - pašreizējo 2,50 latu vietā būs jāmaksā 2,40 lati.
Desmit braucienu biļetei atlaides apjoms tiks palielināts no pašreizējiem 5% līdz 8%, un tā 4,75 latu vietā maksās 4,60 latus. Savukārt 20 braucienu biļetei atlaides apjoms tiks palielināts no pašreizējiem 10% līdz 12%, un tā maksās deviņu latu vietā 8,8 latus.
Savukārt mēneša abonementiem, kas līdz šim bija domāti vienam maršrutam, tiks mainīti lietošanas nosacījumi - ierobežojums "vienā maršrutā" tiks aizstāts ar braucienu skaita ierobežojumu. Ar šiem abonementiem kā līdz šim varēs braukt maršrutu sakritības robežās, bet katrs brauciens būs jāreģistrē. Turpmāk attiecībā uz visiem mēneša abonementiem spēkā būs vieni lietošanas noteikumi un jāreģistrē būs katrs brauciens.
Abonementi, kas bija domāti vienam maršrutam, par līdzšinējo cenu dos iespēju braukt izvēlētajā transporta veidā jebkurā maršrutā, bet noteiktu braucienu skaitu - 85 braucienus visās mēneša dienās, 65 braucienus darba dienās.
Biļeti iespējams lietot jebkura maršruta transporta līdzeklī vienu mēnesi no tās pirmās reģistrācijas brīža. Brauciena reģistrācija jāveic, katru reizi iekāpjot transporta līdzeklī. Biļetes cena paliek nemainīga - visām mēneša dienām 19,50 lati, bet darba dienām - 14,20 lati, tādējādi viena brauciena cena, ja tos visus izmanos, būs tikai vidēji 0,23 lati.
Skolēniem un studentiem būs iespēja iegādāties braucienu biļetes ar 50% atlaidi no tās nominālvērtības - tas nozīmē, ka skolēni un studenti par piecu braucienu biļeti maksās tikai 1,25 latus, desmit braucienu biļeti - 2,50 latus, bet 20 braucienu biļeti - piecus latus.
"Veicot iepriekš izklāstītās izmaiņas, faktiski tiek palielinātas atlaides dažādām braucienu biļetēm un likvidētas pasažieru neērtības, lietojot biļeti vienam maršrutam, kā arī nodrošināta likumdošanas prasību izpilde par pasažieru uzskaiti," skaidroja Bērziņa.
Elektronisko norēķinu sistēmu "Rīgas satiksme" pilsētas sabiedriskajā transportā ieviesa pagājušā gada pavasarī, un pakāpeniski iedzīvotājiem tiek piedāvāti jauni pakalpojumi, piemēram, 24 stundu biļete un ģimenes jeb grupu biļete.
No šā gada braukšanas maksa "Rīgas satiksmes" sabiedriskajā transportā - autobusos, trolejbusos un tramvajos - paaugstināta par 25% jeb ceturto daļu un sasniedz 50 santīmus.
Iegādājoties braukšanas biļeti pie transportlīdzekļa vadītāja, jāmaksā par 20 santīmiem vairāk un jāšķiras no 70 santīmiem, bet pensionāriem biļete pie vadītāja maksā 40 santīmus. Bagāžas biļete maksā tikpat, cik iepriekš - 80 santīmus.
Biznesa žurnāla "Kapitāls", "IBS Prudentia" un biržas "NASDAQ OMX Riga" 2008.gada pētījumā "101 vērtīgākais Latvijas uzņēmums" "Rīgas satiksme" ar uzņēmuma vērtību 111 miljoni latu ierindojas 21.vietā, bet 2007.gada pētījumā "Rīgas satiksme" ar vērtību 99,24 miljoni latu ierindojās 27.vietā.
2009.gada pētījumā kompānija ar vērtību 201,29 miljoni latu jau ierindojas 11.vietā.