Šlesers trešdien izsūtītajā paziņojumā apgalvo, ka Dombrovskis melo par "airBaltic" akcionāru līgumu, "noklusējot, ka šo līgumu ir akceptējusi un parakstījusi viņa paša vadītā valdība šā gada sākumā". Līdzīgu apgalvojumu trešdien izteica arī pats "airBaltic" prezidents un aviokompānijas otrā akcionāra "Baltijas aviācijas sistēmas" (BAS) īpašnieks Fliks.
Šlesers uzskata, ka vēršanās pret Fliku notiek tāpēc, ka "pirms dažām nedēļām Kaspara Gerharda (TB/LNNK) vadītā Satiksmes ministrija (SM) "airBaltic" padomē apstiprināja divus "Vienotības" pārstāvjus, pagājušajā nedēļā atklājās informācija, ka par "airBaltic" iegādi interesējas aviokompānija "Hainan Airlines", kuras pastarpināts akcionārs ir Džordžs Soross".
Šlesers apgalvo, ka ar šīs aviokompānijas pārstāvjiem Dombrovskis un Fliks ir tikušies premjera vizītes laikā Ķīnā, kas liecinot par vēlmi "izpārdot valsts lielākos uzņēmumus". "Esmu pārliecināts, ka šī iemesla dēļ Dombrovskis ir uzsācis cīņu ar "airBaltic" vadību, kura pēdējos gados panākusi uzņēmuma apgrozījuma kāpumu piecas reizes un attīstās ļoti sekmīgi," klāsta Šlesers.
Šlesers arī pieprasa, lai Dombrovskis publisko savas valdības akceptēto akcionāru līgumu, piedraudot, ka pretējā gadījumā vērsīsies Ģenerālprokuratūrā un lūgs izvērtēt Dombrovska atbildību.
Jau ziņots, ka Dombrovskis par 2009.gada līgumu prokuratūrai uzsver, ka "tā laika satiksmes ministra parakstītais Akcionāru Sadarbības līgums būtiski ierobežo valsts kā vairākuma akcionāra iespējas pārvaldīt sev piederošās daļas uzņēmumā un rada nepamatoti plašas pilnvaras mazākuma akcionāram."
Turklāt šis līgums parakstīts pēdējā brīdī pirms valdību nomaiņas - astoņas dienas pirms Dombrovska vadītās valdības apstiprināšanas Saeimā, kā arī bez Ministru kabineta pilnvarojuma. Nosūtot ģenerālprokuroram minētā līguma kopiju, Ministru prezidents īpaši norāda uz atsevišķiem faktiem, kas rada bažas par valsts interešu iespējamu neievērošanu.
Jau 1995.gada 29.augusta "AS "Air Baltic Corporation" Dibināšanas līgums ar "Scandinavian Airlines Systems Denmark-Norway-Sweden" un trim ārvalstu investīciju fondiem" būtiski ierobežoja valsts kā vairākuma akcionāra tiesības brīvi bez jebkāda ierobežojuma īstenot savu vairākumu – SAS kā otrs lielākais akcionārs noteica stratēģiskus AS "Air Baltic Corporation" darbības jautājumus. Otrkārt, Šlesers līgumu parakstījis pēc vienpersoniska lēmumu. Treškārt, 2009.gada 6.aprīļa Statūtu redakcijā salīdzinājumā ar 2004.gada 13.decembra Statūtu redakciju no 1 000 000 ASV dolāru (ap 53 7000 latu) līdz 10 000 000 eiro (ap 7 028 040 latu) palielināta summa, pie kuras jebkurā gadījumā līgums skatāms uzņēmuma padomē.
Fliks savukārt norāda, ka BAS un valsts akcionāru līgums tika apspriests šī gada sākumā Ministru kabinetā. "Mani izbrīna Dombrovska kunga rīcība - vai, vēršoties ar šādu lūgumu Ģenerālprokuratūrā, Dombrovska kungs vēlas lai prokuratūra pārbauda viņa paša darbību?" teikts Flika paziņojumā.
Sabiedrības un amatpersonu uzmanību "airBaltic" pēdējo mēnešu laikā piesaistījis ar vairākiem skandāliem – lidsabiedrības un lidostas "Rīga" domstarpības par aviokompānijas parādiem un lidostas tarifiem atrisināja tikai pēc valdības pārstāvju iejaukšanas. Tikai tad abas valstij piederošās kompānijas vienojās par izlīgumu.
Nedaudz vēlāk kļuva zināms, ka Flikam piederošā BAS ieguva "airBaltic" zīmolu, ko lidsabiedrība pārdevusi, lai mākslīgi uzlabotu bilanci. Par darījumu esot bijusi informēta arī Satiksmes ministrija, taču ministrs Kaspars Gerhards (TB/LNNK) apgalvojis, ka nebija izvērtēti visi darījuma aspekti un tāpēc lika atstādināt no amata lidsabiedrības padomi.
Savukārt šonedēļ Fliks paziņojis, ka viņam piederošā BAS izvērsīs darbību Lietuvā, kas izraisīja bažas par viņa iespējamo nonākšanu interešu konfliktā, jo tad savā starpa konkurētu divi viņam piederošie uzņēmumi BAS veidotā Lietuvas kompānija un "airBaltic". Premjers Valdis Dombrovskis (JL) otrdien paudis, ka Flikam būs jāizšķiras, kura uzņēmuma labā strādāt. Fliks šo aicinājumu nav komentējis.
Pēc vairākiem skandāliem, satiksmes ministrs Gerhards paudis, ka valstij grūti ietekmēt "airBaltic" darbību, jo, lai gan Latvija ir lielākais akcionārs, tās iespējas ierobežo akcionāru līgums.