matemātika tāfele skola mācīties school
Foto: Shutterstock
Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) 2009. gada starptautiskais skolēnu novērtēšanas programmas pētījums "Ko skolēni zina un prot – kompetence lasīšanā, matemātikā un dabaszinātnēs" uzrādījis problēmas matemātikas apguves sistēmā Latvijā. Zemāki sasniegumi matemātikā skolēniem ir tikai dažās Eiropas valstīs. Pētījumā vidēji iegūtie punkti 65 valstu vidū mūs ierindo 36. vietā, sestdien, 11. decembrī raksta laikraksts "Latvijas Avīze".

Šos rezultātus laikrakstam komentē Inta Volodko, Rīgas Tehniskās universitātes inženiermatemātikas katedras vadītāja: "Diemžēl jāatzīst, ka vairākums studentu no skolām atnāk ar ļoti vājām zināšanām matemātikā. Katrā grupā ir tikai pāris ļoti labu studentu un pavisam liels retums ir izcili spējīgo. Galvenokārt tur vainojamas skolu programmas, kurās iekļauts ļoti daudz sarežģītu lietu, kamēr pamati tiek ielikti vāji. Skolēni ir apguvuši formulas un iemācījušies tās lietot, nesaprotot pamata sakarības. Slikta ietekme ir arī darba burtnīcām, jo tās ļauj skolotājam pārbaudīt tikai rezultāta pareizību, nevis uzdevuma risināšanas gaitu. Ja skolās atsevišķi strādātu ar spējīgākajiem skolēniem, tas viņiem varētu ļoti nākt par labu, turpretī vājāko rezultāti pasliktinātos vēl daudz vairāk. Vienā grupā mācoties, stiprākie audzēkņi pārējiem gan rāda piemēru, gan bieži arī palīdz."

Savukārt Jānis Mencis, Latvijas Universitātes (LU) Vidusskolas matemātikas skolotāja profesionālās studiju programmas vadītājs saka, ka šā pētījuma secinājumi ir apšaubāmi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!