Iekšlietu ministrija informē, ka uz ceļiem uzstādīs 160 stacionāro radaru ietvarus, taču 60 no tiem būs tukši, bet 100 "tēmēs" uz autobraucējiem, lai fiksētu ātruma pārkāpumus. Vēl uz ceļiem tiks izvietoti arī 30 pārvietojamie fotoradari, kurus var uzstādīt īslaicīgi jebkurā vietā. Tiem nebūs speciālu ietvaru.
Radaru konkursa uzvarētājs - personu apvienība, kurā ietilpst AS "Vitronic Baltica", "VITRONIC Dr.-Ing.Stein Bilverarbeitungssysteme GmbH" un SIA "Komerccentrs DATI grupa" pārstāvis Norberts Štains pastāstīja, ka lāzera tehnoloģiju izmantošana radaros garantē mērījumu precizitāti un kvalitāti. ""PoliScan Speed" ir unikāla uz jaunākajām lāzera tehnoloģijām bāzēta braukšanas ātruma kontroles sistēma, kas nodrošina iespēju noteikt kustības ātrumu automašīnām, kas vienlaicīgi pārvietojas pa paralēlām joslām, kā arī nepārprotamu pārkāpēja noteikšanu gadījumos, kad pierādījuma attēlā ir fiksēti vairāki transporta līdzekļi," skaidroja uzņēmuma pārstāvis.
IeM informē, ka, izmantojot četrus šobrīd Latvijā darbojošos fotoradarus, pērn fiksēti 9490 atļautā braukšanas ātruma pārkāpumi, piemēroti naudas sodi 347 580 latu pmērā, no tiem iekasēti 289 800 latu.
Jau vēstīts, ka saskaņā ar valdības lemto uzņēmējs - fotoradaru apsaimniekotājs saņems 35% no iekasētajām soda naudām par pārkāpumiem, kas fiksēti ar radaru. Par to komersants nodrošina gan fotoradaru iegādi un uzstādīšanu, gan apkopi un verifikāciju visā līguma laikā - piecus gadus. Aplēsts, ka kopumā radaru piegāde un uzturēšana varētu izmaksāt vairāk nekā 11 miljonus latu.
Saeima septembra sākumā apstiprināja grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas nepieciešami, lai finansētu jau pērn izsludinātā fotoradaru piegādes konkursa uzvarētāja izdevumus. Grozījumi ļaus radaru apsaimniekotājiem saņemt naudu no radaru fiksēto ātruma pārkāpumu sodiem.
IeM sākotnēji 100 fotoradaru iegādei gatavojās izstrādāt publiskās un privātās partnerības modeli, taču to liedza vienošanās ar starptautiskajiem aizdevējiem. Tad ministrija izsludināja konkursu, taču viens no dalībniekiem SIA "Lattelecom" par to iesniedza vairākas sūdzības, pēc kurām Iepirkumu uzraudzības birojs lika IeM
Kopumā jaunu radaru iegādes ieceres īstenošana prasīja gandrīz divus gadus - pirmās runas par to no amatpersonām izskanēja 2009.gada vasarā.