Pašlaik Hanzas šķērsojuma plānotajai būvniecībai rezervēta būtiski lielāka teritorija, nekā tā būs reāli nepieciešama šķērsojuma izbūvei. Akceptējot konkrētu trases variantu, var precīzi definēt teritorijas izmantošanu plānotā Hanzas šķērsojuma un tam pieguļošajā teritorijā.
No piedāvātajiem variantiem komitejā akceptēts īsā iegremdētā tuneļa variants (kombinācijā ar tiltu pāri Zundas kanālam), kas vismazāk ietekmēs pilsētvidi un būtiski nemainīs Rīgas vēsturiskā centra ielu struktūru.
Īsajam iegremdētajam tunelim noteiktā trase ļauj realizēt arī zemā tilta variantu, tādējādi nākotnē iespējams atkārtoti izvērtēt šo variantu priekšrocības un trūkumus, norāda dome.
Hanzas šķērsojuma izbūve plānota pēc Ziemeļu transporta koridora šķērsojuma izbūves.
"Kaut arī šodien izskatījām tālākā nākotnē īstenojamu projektu, tas ir savlaicīgs lēmums, jo atbrīvo zemes un ēku īpašniekus no nevajadzīgiem apgrūtinājumiem un veicina uzņēmējdarbību šajā pilsētas centram tuvējā rajonā," norāda Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētājs Sergejs Zaļetajevs (SC).
Galīgais lēmums par Hanzas šķērsojuma plānotās būvniecības variantu tiks pieņemts Rīgas domes sēdē.
Pilsētas attīstības plānā iekļautas perspektīvā izbūvējamais Hanzas šķērsojums paredz savienot pilsētas centru un Pārdaugavu, Ķīpsalā.