Dome otrdien nolēma noteikt Dienvidu tilta 3.kārtas (posms no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai) būvniecību par prioritāru un Rīgas ilgtermiņa attīstībai nozīmīgu infrastruktūras objektu.
Domes Satiksmes departamentam sadarbībā ar Finanšu departamentu uzdots rīkot atklātu konkursu projekta būvniecībai un finansēšanai, tiesa, apredzot, ka līgumu varēs slēgt tikai pēc finanšu ministra atļaujas uzņemties ilgtermiņa saistības.
Ušakovs skaidroja, ka vecā līguma ietvaros nepieciešamais finansējums būtu 17,5 miljoni latu, kuru šobrīd RD budžetā neesot – tas esot tikpat, cik gadā nepieciešams sociālajiem pabalstiem vai arī visu izglītības un kultūras iestāžu un ceļu remontam. Savukārt aizņemties šādus līdzekļus RD varot tikai ar FM atļauju, kas pagaidām esot tikai konceptuāli piekritusi šo jautājumu skatīt, līdz ar to neesot garantijas, ka atbilde varētu nākt līdz gada beigām, klāstīja mērs. "Ja mēs gribam pabeigt Dienvidu tilta kārtu 2012.gadā, tad, gaidot FM, mums nebūtu cerību to izdarīt," sacīja Ušakovs.
Tāpēc RD vēlas izbeigt veco līgumu, jaunā konkursa nolikumā paredzot, ka būvniekiem finansējums ir jāpiesaista pašiem. Ja RD saņems FM atļauju aizņēmumam no kādas komercbankas vai Valsts kases, tad būvnieku ņemtais tiks pārkreditēts, jo RD varētu dabūt "izdevīgākus procentus", skaidro Ušakovs. Ja FM tomēr domei aizņemties neatļaus, tad tiks izmantots būvnieku ņemtais kredīts.
Jauno konkursu RD varēs izbeigt bez rezultāta, ja neviens piedāvājums nebūs mazāks par 17,5 miljonu latu. Tādā gadījumā RD turpinās sarunas par iespējamajiem risinājumiem ar tagadējiem būvniekiem, sacīja Ušakovs.
Jau ziņots, ka pagājušajā nedēļā dome un līdzšinēji tilta trešās kārtas būvnieki AS "Transport Systems" vienojās lauzt 2009.gadā noslēgto līgumu, jo dome nebija apmierināta ar projekta sadārdzināšanos.
Tilta trešā kārta jeb Zemgales virziena maģistrālais transporta mezgls ietver jaunas automaģistrāles – Jāņa Čakstes gatves – un nobrauktuvju izbūvi no Dienvidu tilta līdz Ziepniekkalna ielai. Satiksmes mezglā paredzēti divi divlīmeņu šķērsojumi – Jāņa Čakstes gatves un Bauskas ielas šķērsojums un Jāņa Čakstes gatves un Ziepniekkalna ielas šķērsojums.
Tilta būvniecības ģenerāluzņēmējs ir "Transport Systems" (iepriekšējais nosaukums ‒ "Dienvidu tilts"), kurā apvienojušās sešas Latvijas celtniecības kompānijas ‒ "Skonto būve", "Latvijas tilti", "BMGS", "Tilts", "Rīgas tilti" un "Viadukts".