Latviešu valodas aģentūras pārstāve Liene Valdmane pastāstīja, ka saskaņā ar pētījuma rezultātiem 7.‒12.klašu skolēni no visiem masu medijiem visbiežāk lieto internetu un televīziju. Katru dienu internetu lieto 86% skolēnu. Visretāk skolēni lasa avīzes - 41% tās nelasa vispār vai lasa ļoti reti.
Noskaidrots, ka 80% skolēnu lieto internetu atpūtai un izklaidei, 75% ‒ personīgo interešu vajadzībām, 72% ‒ mācību vajadzībām, 66% ‒ lai paustu savu viedokli draugiem, sabiedrībai.
Analizējot mediju izmantošanu mācību procesā, skolotāji vērtē to pozitīvi, un tikai neliela daļa skolotāju medijus neintegrē mācību darbā. No pētījumā iekļautajiem medijiem mācību darbā gan skolotāji, gan skolēni galvenokārt izmanto interneta resursus, retāk - drukāto presi un televīziju.
Tiesa, skolēnu un skolotāju izpratne par mediju lomu mācībās atšķiras.
"Neraugoties uz skolotāju pozitīvo attieksmi pret mediju un jauno tehnoloģiju izmantošanu mācību darbā, skolotāji un skolēni mediju nozīmi mācībās vērtē atšķirīgi. Ja skolotāji uzskata, ka mediju lietošana ir būtiska mācību procesa sastāvdaļa, tad skolēnu vairākums uzskata, ka sekmes mācībās var gūt, gan lietojot, gan nelietojot medijus," norādīja Valdmane.
Analizējot pētījuma rezultātus, autori secina, ka pats galvenais ir jautājums par mediju izmantošanas efektivitāti un kvalitāti atbilstoši mācību mērķiem. Īpaša uzmanība ir jāvelta skolotāju un skolēnu minētajiem šķēršļiem mediju lietošanā - skolas nav pietiekami aprīkotas, un tajās ir nepietiekami mediju resursi, skolotājiem nav pietiekamu zināšanu par mediju lietošanas kompetences pilnveidi skolēnos un plašsaziņas līdzekļu izmantojumu mācībās.
Latviešu valodas aģentūras realizētā ESF projekta "Atbalsts valsts valodas apguvei un bilingvālajai izglītībai" ietvaros veiktā pētījuma rezultāti tiks prezentēti 6.decembrī plkst.15 Latviešu valodas aģentūrā Lāčplēša ielā 35, 3.stāva zālē. Pasākuma ietvaros paredzēta arī diskusija par pētījumā gūtajiem secinājumiem.