"Kā uzņēmums, kas profesionāli nodarbojas ar videi kaitīgo un bīstamo atkritumu savākšanu un pārstrādi jau vairāk 10 gadus, secinām, ka arī ekonomiskā situācija ietekmējusi piesārņojuma gadījumu biežumu gan ostā, gan ārpus tās akvatorijas, un, iespējams, tiek ekonomēts uz naftas produktu vai piesārņotā ūdens nodošanas attīrīšanā, kā rezultātā rodas atkritumu noplūdes Daugavā," atzīst stāsta "Eko Osta" vadītājs Andrejs Laškovs.
Viņš atgādina, ka 2009.gadā uzņēmums investējis vairāk nekā 2 miljonus latu attīrīšanas iekārtu modernizācija Rīgas Brīvostā un turpina strādāt pie videi draudzīgu tehnoloģiju izmantošanas kaitīgo atkritumu apsaimniekošanā.
Avāriju seku likvidēšanai ostas akvatorijā pagājušajā gadā tika izveidota īpaša Avārijas brigāde, kas aprīkota ar mūsdienīgāko aprīkojumu un strādā visu diennakti.
Uzņēmums arī noraida pārmetumus par kavēšanos, likvidējot naftas produktu noplūdes sekas no Maltas kuģa "Bitten Theresa". Uzņēmums uzsver, ka svētdienas vakarā notikušās kuģa avārijas seku likvidēšana tika uzsākta ļoti savlaicīgi - tikko tika saņemts signāls par notikušo, un jau pirmdienas vakarā piesārņojums bija savākts.
Laškovs norāda, ka šāda apjoma seku likvidēšana 3-4 dienu laikā ir uzskatāma par operatīvu darbību un labu rezultātu. "Tā, piemēram, pērn lai likvidētu kādas avārijas sekas Boderājas kuģu remonta rūpnīcas akvatorijā un savāktu izplūdušos 15 kilogramus naftas produktu un 15 kubikmetrus piesārņotā ūdens, bija nepieciešamas 10 dienas un izmaksas šī darba veikšanā veidoja vairākus tūkstošus latu," norāda uzņēmējs.
Uzņēmums pieļauj, ka šīs avārijas seku novēršana sajaukta ar citiem darbiem - trešdien "Eko Ostas" Avārijas brigāde turpināja darbu ostas akvatorijā, lai savāktu plēvi starp piestātnēm RKR un JM -26, kas ik pa brīdim rodas no vēsturiskā jeb 40 gadus sena grunts piesārņojuma osts teritorijā. Periodiski no šī piesārņojuma kopā ar gruntsūdeņiem ūdenī tiek izskalotas eļļas vai naftas paliekas, kas tiek savāktas.