Paka - 6
Foto: DELFI

Pēc tam, kad 2011.gada decembra beigās Latviju pāršalca ziņa, ka no piecsimt līdz pat tūkstotim sīkpaku Latvijā no Anglijas pienākušas izlaupītā veidā, ar portālu "Delfi" sazinājās Krista (vārds mainīts), kura janvāra otrajā pusē saņēma vienu no sūtījumiem, kuriem nepalaimējās Latvijā nokļūt saplosītiem un izlaupītiem, un pastāstīja par mīklaino paciņas ceļu, dīvaino saturu un uzdeva jautājumus, kuri tā arī palikuši neatbildēti.


Londona – Rīga – Londona – Rīga?

Linda (vārds mainīts) no Londonas ar "Royal Mail" starpniecību paciņu draudzenei Kristai un viņas ģimenei Latvijā izsūtījusi 12.decembrī. Pirms dažām dienām Linda izsūtījusi dāvanas arī citiem radiniekiem Latvijā – tās adresātus sasniegušas Ziemassvētku laikā un nav tikušas atplēstas.

Linda un Krista par paku un tās saturu, kamēr tās ceļi bija neizdibināmi, vairākas reizes apspriedās internetā, taču sūtījums adresātus sasniedza vien 20.janvārī – tieši tad Krista pastkastītē atrada lapiņu ar aicinājumu ierasties pastā pēc sīkpakas.

Ierodoties pēc pakas pasta nodaļā, skatam pavērās visai nepatīkama aina – caurspīdīgajā maisā bija redzama saplosīta kaste, kas vietām salīmēta ar līmlenti. Lindas sūtītā paka bijusi "īpaša" arī tādēļ, ka uz tās nebija atvainošanās vēstules. Pasta darbiniece skaidroja, ka pastā nav informācijas, kādēļ šai pakai nav pievienota Anglijas pasta atvainošanās vēstule, jo citām pakām tāda esot bijusi, bet šai – nē.

Pakā – gaidītais un citas lietas

Pasta darbiniece ieteica atvērt paku un paskatīties, vai tur ir viss sūtījuma saturs. To Krista arī izdarījusi – kastē bija vairākas Kristas dēlēnam paredzētas uzlīmju grāmatas, pāris sīkumi citiem ģimenes locekļiem un melna drāniņa, kuru pastā apskatīt vairs nebija noskaņojuma.

"Sajūtas bija ļoti dīvainas – kartona kaste bija tik ļoti saplosīta. Tobrīd iedomājos – kā vispār bija iespējams noteikt adresātu. Kastē starp mantām mētājās arī atplēsta aploksne ar apsveikuma kartīti. Aploksne bija atplēsta ar vienu rāvienu, un kastē bija atrodams arī norautais aploksnes gals," stāsta Krista.

Viņai bijis skaidrs – sūdzēties un rakstīt iesniegumu pastā nav vērts, jo pakas saturs nav ticis apdrošināts, un līdz ar to vienīgais, ko varētu iegūt, ir velti iztērēts laiks. Viņa paudusi pasta darbiniecei sašutumu par šādu pasta darbinieka attieksmi pret sūtījumiem un devusies mājās, kur atklājies, ka pakā bez lietām, par kurām Krista bijusi informēta, ir arī mazai meitenītei paredzēts džemperītis, kurš noteikti nevarētu būt bijis domāts kādam no Kristas ģimenes locekļiem. Tāpat kastē vientuļš gulēja arī... viens auskars.

Vēlāk, kad Krista sazinājās ar Lindu, abas noskaidrojušas, ka ne auskars, ne arī meitenei paredzētais džemperis nav Lindas sūtīti. "Ja kāds var pateikt, kas uz 7-8 gadus veca meiteņu džempera attēlots, atstājiet komentāros e-pasta adresi, lai varam vienoties par tā nogādāšanu īstajai īpašniecei," teic Krista.

Kā pērnā gada pēdējās dienās atklāja "Latvijas Pasts" pārstāve Gundega Vārpa, ilggadējie pasta darbinieki, kuri šķirojuši saplosītās pakas, sacījuši, ka neatceras gadījumu, kad būtu nācies redzēt tik daudz izlaupītu sūtījumu - paciņu adresāti nebija nosakāmi, iepakojums – sabojāts. Arī Kristai pastā paskaidroja, ka neviens nevar pateikt, vai pakā ir gaidītais saturs, jo šķirotāji vadījušies pēc sākotnējiem pakas svara parametriem.


Pēc saplosītās pakas saņemšanas gan Kristai, gan Lindai palikuši vairāki neatbildēti jautājumi. Kurā posmā no Anglijas uz Latviju paciņas izdemolētas? Kādēļ visas saplosītās pakas un aplokšņu daļas palikušas kastē? Tāpat neatbildēts palicis arī jautājums, kādēļ uz šīs pakas nebija "Royal Mail" atvainošanās vēstules - vai tas varētu nozīmēt, ka šī paciņa nemaz nav bijusi starp bēdīgi slavenajos maisos atrodamajām?

Pēc raksta publicēšanas Latvijas Pasts vēlējās sniegt atbildes un atgādināja, ka jau iepriekš vairākkārt sniedza informāciju ka, sūtījumi 2011.gada nogalē, visticamāk, ir tikuši sabojāti un izlaupīti pašā Lielbritānijas pasta uzņēmumā. To apliecina fakts, ka Latvijas Pasts 2011.gada decembrī no Apvienotās Karalistes saņēma pilnīgi veselus un nebojātus sešpadsmit "Royal Mail" pasta maisus ar visu oriģinālo šās pasta iestādes marķējumu un plombām, un, tikai tos atverot, Latvijas Pasta darbinieki konstatēja, ka tajos esošie sūtījumi un to iepakojums ir sabojāts tā, ka vairākumam no tiem nav iespējams ne identificēt adresātu, ne arī katra konkrētā sūtījuma apjomu un saturu. Piedaloties kravu pārvadājumu aģentūras un drošības dienesta pārstāvjiem, Latvijas Pasts sastādīja attiecīgus aktus par bojātā veidā saņemtajiem sūtījumiem un kopā ar pašiem sūtījumiem nosūtīja atpakaļ uz Lielbritānijas pasta administrāciju.

Savukārt janvārī Latvijas Pasts no Lielbritānijas pasta iestādes jau pārpakotā veidā saņēma atpakaļ vairāk nekā tūkstoti bojātu pasta sūtījumu adresātiem Latvijā - acīmredzot atbilstoši tam, kā katra sūtījuma saturu spēja un varēja identificēt "Royal Mail" darbinieki. Tāpēc, visticamāk, dažādu sūtījumu saturs bija sajaucies, tajos kaut kā trūka vai bija par daudz, norāda Latvijas Pasts.

"Royal Mail" atvainošanās vēstules bija uzdrukātas uz sūtījumu polietilēna iesaiņojuma: lai novērstu to, ka no klientu puses šis paziņojums netiek pamanīts, vai tāpēc, ka uz kāda atsevišķa sūtījuma Lielbritānijas pasta darbinieki atvainošanos piemirsuši nodrukāt, Latvijas Pasts   skaidro situāciju un iespējas sazināties ar "Royal Mail"  uzņēmuma mājas lapā (http://www.pasts.lv/lv/aktualitates/?news_id=1431) un sociālajos tīklos.

Tāpēc Latvijas pasts aicina Kristu un Lindu par sūtījuma netabilstošo saturu tomēr ziņot "Royal Mail", aizpildot zaudēto, bojāto un laikus nepiegādāto pasta sūtījumu veidlapu (Lost, Damaged and Delayed Inland Mail Report a Fault and Claim Form), kas pieejama ikvienā Royal Mail pasta nodaļā, interneta vietnē www.royalmail.com vai arī zvanot uz "Royal Mail" klientu apkalpošanas tālruni 08457 740 740 (zvanot no Latvijas, tam jāpievieno starptautiskās izejas kods: no mobilā tālruņa +44 8457 740 740, no fiksētā tālruņa 0044 8457 740 740).

Pēc Latvijas Pasta rīcībā esošās informācijas, "Royal Mail" no savas puses ir ļoti aktīvi un nopietni iesaistījies konkrētā gadījuma apstākļu izmeklēšanā Lielbritānijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!