Foto: DELFI

Pēdējo divarpus mēnešu laikā salīdzinājumā ar pērnā gada ziemu ievērojami pieaudzis cietušo un bojāgājušo velosipēdistu skaits, informē Valsts policija.

2010./2011.gada ziemā laikā no 1.decembra līdz 14.februārim nebija gājis bojā neviens velobraucējs, bet šoziem dzīvības zaudējuši jau pieci. Tāpat par 25% pieaudzis ceļu satiksmes negadījumu skaits, kuros iesaistīti velosipēdisti un par 30,7% audzis arī ievainoto velosipēdistu skaits – šoziem cietuši jau 26 riteņbraucēji (pērn šajā laikā – 8).

Valsts policija uzsver, ka ziemā velobraucēju ir mazāk, taču drošības prasības ir striktākas un iespējamība iekļūt ceļu satiksmes negadījumā - lielāka. Biežākie iemesli ceļu satiksmes negadījumiem, kuros iesaistīti velobraucēji, ir neuzmanība jeb manevru veikšana, nepārliecinoties par satiksmes drošību, tāpat arī drošības prasību neievērošanu diennakts tumšajā laikā, pārvietošanās pa nepareizo brauktuves pusi un alkohola reibums, norāda VP Prevencijas pārvaldes Metodiskās vadības nodaļas priekšnieks Andris Pāže.

SIA "Velokurjers" direktors Oļegs Stoļarovs – Zariņš, kurš pats ir ilggadējs velobraucējs gan vasaras, gan ziemas apstākļos, norāda, ka, ievērojot drošības noteikumus, velosipēdistu ceļu satiksmes negadījumu risku iespējams būtiski samazināt. "Pirmkārt, tāpat kā automašīnu, arī velosipēdu ziemas laikā vajadzētu aprīkot ar ziemas riepām, taču, ja to nevar nodrošināt, braukšanai piemērotas ir arī tās riepas, kas vasaras laikā paredzētas braukšanai pa smiltīm. Otrkārt, lai izvairītos no slīdēšanas, no riepām vajadzētu izlaist nedaudz gaisa – divu atmosfēru vietā atstāt vienu, līdz ar to slīd mazāk."

Stoļarovs – Zariņš norāda, ka ziemā velosipēdistiem ir jābrauc uzmanīgi, bet droši, un jāatceras, ka, pārvietojoties ar velosipēdu ziemas apstākļos, bremzēšana ir apgrūtināta, tāpēc nekad nevajadzētu bremzēt ar priekšējām bremzēm, vienmēr – ar aizmugurējām. Jebkurā brīdī velosipēdistam jābūt gatavam nolēkt no sava braucamrīka, līdz ar to nedrīkst braukt ātri, bet diennakts tumšajā laikā ir ļoti svarīgi braukt ar mirgojošajiem lukturīšiem, kas arī sliktas redzamības laika apstākļos ļauj pamanīt velosipēdistu. Noteikti jālieto arī gaismu atstarojošas vestes un jāievēro pārējais, kas noteikts ceļu satiksmes noteikumos. Ja kaut kas pārvadājams, svaru vajadzētu likt uz bagāžnieka, nevis uz muguras, piemēram, mugursomā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!