Pilnu ietekmes uz vidi novērtējumu pieprasījuši arī Tukuma iedzīvotāji, kuri bažījas par nelabvēlīgu lidostas ietekmi uz vidi un cilvēkiem. Birojs, izvērtējot sākotnējās ietekmes uz vidi vērtējumu un Tukuma iedzīvotāju iesniegumu, nolēma, ka lidostas plāniem ir nepieciešams pilns ietekmes uz vidi novērtējums.
VPVB lēmumā secinājis - neskatoties uz to, ka Tukuma lidlauka darbības paplašināšanā nav sagaidāms normatīvajos aktos noteikto trokšņa un piesārņojuma ietekmes robežu pārsniegums, šāda paplašināšana tomēr nesīs būtiskas lokāla mēroga izmaiņas. Sagaidāms vērā ņemams trokšņa līmeņa pieaugums lidaparātu pacelšanās un nolaišanās teritorijā, kas sniedzas ārpus lidostas teritorijas un tās tuvākās apkārtnes. Pārmaiņas ietekmēs ierasto dzīvi daļā Tukuma pilsētas, jo piesārņojums un traucējumi no lidlauka būtiski pieaugs, proti, aptuveni 23 reizes, atzinis VPVB.
Birojs secinājis, ka būtiska ir arī gaisa kvalitāte un piesārņojuma izplatība, jo palielināsies gaisa piesārņojums un trokšņa līmenis, savukārt viena no pacelšanās un nolaišanās trajektorijām šķērsos Tukuma pilsētas austrumu malu - Jauntukuma ziemeļaustrumu stūri, Durbi, Tīli, Dārzniecību un Ozoliņus.
Ņemot vērā darbības specifiku, Tukuma lidostā ekspluatācijā, līdzīgi kā citās lidostās, saistāma gan ar oglekļa monoksīda, sēra dioksīda un citu piesārņojošo vielu emisijām, secinājis birojs. Tomēr ietekmi šajā aspektā nevar uzskatīt par būtisku, jo gaisa kuģu radītajām emisijām ir galvenokārt lokā ietekme, nepārsniedzot noteiktās prasības, atzinis birojs.
Gandarīti par VPVB lēmumu ir Tukuma iedzīvotāji, paziņojumā presei pauž iebildumu cēlāju pārstāvis Jānis Frišfelds. "Tukuma iedzīvotāji izsaka gandarījumu par VPVB kompetento rīcību un pateicas gan VPVB, gan Eiropas Komisijas Vides ģenerāldirektorātam par darbu Tukuma iedzīvotāju tiesību aizsardzībā un rupja vides aizsardzības tiesību aktu pārkāpuma novēršanā," sacījis Frišfelds.
Frišfelds uzskata, ka Tukuma lidlauka darbības paplašināšanas pilnas ietekmes izvērtējums ļaus objektīvi un caurspīdīgi novērtēt patieso ietekmi uz vidi un cilvēku dzīvi.
Lidosta plāno paplašināties, kļūstot par starptautisku lidostu, palielinot pārvadājumu skaitu līdz 3000 reizēm gadā. Pacelšanās un nosēšanās plānota arī nakts stundās.
Jau ziņots, ka iepriekš, lai lidostas attīstītāji varētu saņemt nepieciešamās izmaiņas piesārņojošās darbības atļaujā, lidlauka paplašināšanas un attīstības projektam bija nolemts veikt sākotnējo ietekmes uz vidi novērtēšanas procedūru.
Eiropas Komisijas Vides ģenerāldirektorāts pēc Tukuma iedzīvotāju sūdzības pieprasīja Latvijai ziņas par Tukuma lidostas infrastruktūras atjaunošanas un paplašināšanas projektu. Sūdzību iedzīvotāji nosūtīja jūlijā, un sūdzības iesniedzēju pārstāvis saņēmis elektronisku vēstuli, kurā Vides ģenerāldirektorāts informē, ka no Latvijas kompetentajām iestādēm ir oficiāli pieprasīti paskaidrojumi un informācija par darbībām Tukuma lidostā.
Tukuma lidlaukā notiek vērienīgi būvdarbi, un tā attīstībā ieguldīti jau četri miljoni latu, galvenokārt cerot uz to, ka ar laiku zemo cenu aviokompānijas kā "Ryanair", "Norwegian", "Wizz Air" tiks apkalpotas Tukumā, nevis lidostā "Rīga". Lidlauks atrodas Engures novada Smārdes pagasta robežās.
Vietējie iedzīvotāji pret lidostas vērienīgajiem plāniem protestē. Kopumā aktīvā lidostas darbība varētu skart aptuveni 400 mājsaimniecību, no kurām 12 ir iesniegušas iebildumus.
Pēc "Lursoft" datiem Tukuma lidlauks pastarpināti caur uzņēmumu "K.S.Avia" gandrīz pilnībā pieder diviem Latvijas uzņēmējiem - Konstantīnam Soloduham un Sergejam Ščukinam.