Apkopojot un izanalizējot visus datus, Veselības ministrija nolēmusi atjaunot visu autobāzi un veidot vienu, kopēju sistēmu operatīvā transporta pakalpojumu nodrošināšanai, lai tie par dārgu naudu nebūtu jāpērk no citiem.
Veselības ministrija spējusi iegūt 14,4 miljonus latu no Eiropas Savienības fondu finansējuma, lai ne tikai atjaunotu veco autoparku, bet arī izveidotu savējo Rīgas reģionā. Esošais līgums ar kompāniju "Rīgas Sanitārā transporta autobāzi" par ātrās palīdzības mediķu nodrošināšanu ar automašīnām Rīgas reģionā bija noslēgts uz pieciem gadiem (līdz 2015.gada maijam), bet tas nedrīkstēja pārsniegt 21,6 miljonus latu. Un šī summa visticamāk būs iztērēta jau līdz nākamā gada beigām. To arī prognozē kā brīdi, kad jābūt jau jaunajām mašīnām.
Jaunas sistēmas izveidošana valstij būs izdevīgāka. Salīdzinot izmaksu pozīcijas 2011.gadā, Veselības ministrija aprēķinājusi, ka Ātrās palīdzības dienestam pašam operatīvā transporta nodrošināšana Rīgas reģionā izmaksātu par 400 000-iem latu jeb septiņiem procentiem mazāk nekā pērkot šo pakalpojumu no privātkompānijas. Veselības ministre Ingrīda Circene ("Vienotība") norāda uz pārmaiņu izdevīgumu un skaidro, ka ietaupījums ļaus domāt arī par pakāpenisku autoparka atjaunošanu.
Šobrīd Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam viens no sarežģītākajiem uzdevumiem būs izstrādāt laika grafiku, kā iegādāties autotransportlīdzekļus, lai vienmērīgi nodrošinātu mediķus ar transportu visā valstī. Jau šobrīd notiek konkurss par 45 automašīnu iegādi reģionu vajadzībām, bet gada otrajā pusē plānots vēl 150 automašīnu iepirkums, tostarp - Rīgas reģionam.
Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta pārziņā būs arī tas, lai auto iegādes konkursā nebūtu ieslēptu zemūdens akmeņu, kas miljoniem vērtus iepirkumus Latvijā mēdz padarīt par seriāliem gadu garumā. Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta direktors Armands Ploriņš uzskata, ka ar to problēmu nevajadzētu būt, jo visas mašīnas vajadzīgas vienādas, tātad – ja izdodas pirmais konkurss, izdosies arī pārējie: "Mums jau iet viens konkurss, pieredze būs, jo jo nākamie konkursi būs analoģiski (..) Mūs neapmierināja tā augstā automašīnu cena. Un mēs pamēģinājām dažas lietas izmainīt un bet arī nepasliktināt mašīnu stāvokli, jo tās domātas ne mūsu, bet pacientu ērtībām"
Jācer, ka ar gadu būs pietiekami, lai mašīnas pagūtu iegādāties. Citādi līgums ar "Rīgas Sanitārā transporta autobāzi" kārtējo reizi beigsies pārlieku pēkšņi, kas savukārt liktu runāt par ārkārtas situāciju un īstermiņa līguma slēgšanu, kas reiz jau tas notika, atnesot firmai lielisku peļņu.
Tiesa gan, problēmas var rasties arī ar esošā līguma termiņa skaidrojumu, jo privātās kompānijas pārstāvis uzskata, ka Veselības ministrija nepareizi interpretē līguma beigu termiņu. Viņuprāt līgumam jāturpinās līdz 2015.gadam, bet Veselības ministrijai jādomā par papildu finansējuma piesaistīšanu līguma izpildei, nevis par savu mašīnu pirkšanu. "Pirmkārt, man ir līgums ar valsti līdz 2015.gadam. Pēc tam, kā viņi vēlas, tā lai viņi dara. Šodien manas mašīnas vēl nav atpirkušās, esmu gatavs iet uz tiesu un pat vairāk – uz Eiropas Kopienu tiesu un meklēt taisnību. Mūsu valsts tomēr ir tiesiska valsts, nevis kaut kāda Zimbabve," saka "Rīgas Sanitārā transporta autobāzes" īpašnieks Adigjozals Mamedovs. Viņš arī mēģinājis satikties ar veselības ministri, bet tas nav noticis. par līguma pagarināšanu mēģinājis runāt ar valsts sekretāru, arī bez rezultātiem.
Šobrīd lielākajā valsts daļā Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests uz izsaukumiem brauc ar pašu šoferiem un pašu īpašumā esošām automašīnām. Gandrīz puse no tām ir vecākas par desmit gadiem un nobraukumu, kas tuvojas pus miljonam kilometru. Savukārt Rīgā un Rīgas reģionā operatīvo transportu - 85 automašīnas, to apkopi un autovadītājus, nodrošina "Rīgas Sanitārā transporta autobāze".