P018014000502
Foto: Europa.eu

Eiropas platuma sliežu projekts "Rail Baltica" ir viena no svarīgākajām Eiropas iecerēm, šādu pārliecību intervijā igauņu laikrakstam "Eesti Päevaleht" izteicis Eiropas Komisijas (EK) priekšsēdētāja vietnieks, transporta komisārs Sīms Kallass.

"Tiklīdz finansējums tiks apstiprināts, un par to es nevaru būt 100% drošs, projekts tiks ieviests. Eiropa ir savāda sistēma, kurā nepieciešams milzum daudz laika un pūliņu, lai kaut kas tiktu nolemts. Taču, kad lēmums ir pieņemts, tas parasti tiek ieviests," skaidroja komisārs.

Vēl maijā Kallass atzina, ka darbs pie "Rail Baltica" projekta sokas labi.

"Rail Baltica" projektā Eiropas Savienības (ES) valstis varēs pretendēt uz finansējumu detalizētai izpētei sliežu ceļu savietojamībai, līnijas būvniecības darbiem, kuri sāksies pirms 2020.gada, kā arī savienojumu būvēšanai ar ostām un lidostām. Otrajā projektā finansējums paredzēts vienīgi esošā sliežu ceļa uzlabošanai.

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" realizēšanas variants Latvijā izmaksātu 1,27 miljardus eiro (880 miljonus latu), bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro (2,56 miljardus latu). EK pieļāvusi līdzfinansēt 85% no kopējām projekta izmaksām.

Savukārt, jautāts par ES atbalstu zemniekiem, komisārs intervijā atzina, ka pašreizējā situācija ES ir negodīga.

"Ir jācīnās, un situācija ir ārkārtīgi negodīga. Nīderlandiešu zemnieki subsīdijās saņem piecas reizes vairāk nekā, piemēram, Latvijas zemnieki," skaidroja Kallass.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!