1968167
Foto: PantherMedia/Scanpix
Otrdien Valsts izglītības satura centrs (VISC) izsniedza vairāk nekā 27 tūkstošus centralizēto eksāmenu sertifikātus par vidējo vispārējo izglītību. Apkopotā statistika liecina, ka skolēniem bijušas viduvējas sekmes un eksāmenu rezultātos dominē C un D līmeņi.

Vērtējot šā gada jauniešu sniegumu, secināts, ka uzrādīti labi rezultāti, portālu "Delfi" informēja VISC pārstāve Kristīne Ilgaža.

Latviešu valodas centralizēto eksāmenu kārtojuši aptuveni 20,6 tūkstoši jauniešu, no kuriem lielākā daļa 29,5% jeb 6106 jaunieši ieguvuši D līmeni. C līmeni uzrādījuši 27,98% jeb 5777 jaunieši, savukārt B līmeni saņēmuši 19,57% jeb 4040 jaunieši. A līmeni uzrādījuši vien 5,44% jeb 1124 eksāmena kārtotāji. Zemākos līmeņus – E un F – saņēmuši attiecīgi 16,06% jeb 3316 jaunieši un 1,38% jeb 285 eksāmena kārtotāji. Divi jaunieši jeb 0,01% eksāmenu nav nokārtojuši, saņemot "nav vērtējuma".

Angļu valodas eksāmenu kārtojuši vairāk kā 19 tūkstoši jauniešu. Šajā eksāmenā C līmeni ieguvuši 25,75% jeb 4933 jaunieši, savukārt 25,33% jeb 4853 saņēmuši D līmeni. 18,53% jeb 3551 jaunietis saņēmis B līmeni, bet gandrīz līdzvērtīgs skaits – 3698 jaunieši jeb 19,30% eksāmenā uzrādījuši E līmenim atbilstošas zināšanas. Vien 7,16% jeb 1371 jaunietis angļu valodas eksāmenu nokārtojis uzrādot A līmeņa zināšanas. Savukārt 3,94% jeb 754 eksāmena kārtotāji saņēmuši F līmeni.

Matemātikas eksāmena rezultātos dominē D līmenis, kuru saņēmuši 26,42% jeb 5392 jaunieši no vairāk nekā 20,4 tūkstošiem eksāmena kārtotāju. C līmeni ieguvuši 25,52% jeb 5209 jaunieši savukārt B līmeņa zināšanas uzrādījuši 17,31% jeb 3533 jaunieši. Nedaudz mazāk – 3701 jaunietis jeb 18,13% - matemātikas eksāmenā ieguvuši E līmeni. F līmeni matemātikā uzrādījuši 6,32% jeb 1290 jaunieši, kas ir mazāk nekā A līmeni ieguvušie. Visaugstāko A līmeni saņēmuši 6,3% jeb 1285 eksāmena kārtotāju. Matemātikas eksāmenu nav nokārtojuši 0,44% jeb 89 jaunieši.

Izvērtējot skolēnu veikumu centralizētajā angļu valodas eksāmenā, secināts, ka, pārrakstot atbildes atbilžu lapā, ir kļūdījušies aptuveni 9% jauniešu. Tāpat VISC norāda, ka tas nav ietekmējis nedz skolēnu eksāmena rezultātus kopumā, nedz nākamās eksāmena daļas kārtošanu, jo nākamās eksāmena daļas rezultāti šogad ir augstāki nekā pērn.

Portāls "Delfi" jau ziņoja, ka jautājumu un atbilžu secība vidusskolas angļu valodas centralizētajā eksāmenā skolēnos radījusi apjukumu. 12. klases angļu valodas centralizētajā eksāmenā otrais un trešais uzdevums bija samainīts vietām, jo trešais uzdevums aizņēmis divas lappuses.

Ja skolēnu neapmierina centralizētajā eksāmenā iegūtais vērtējums, mēneša laikā pēc sertifikāta izsniegšanas viņam ir tiesības rakstīt VISC adresētu iesniegumu ar lūgumu pārskatīt eksāmenā saņemto vērtējumu. VISC tiks izveidota īpaša apelācijas komisija, kas mēneša laikā pēc iesnieguma saņemšanas to izskatīs un pārskatīs vērtējumu eksāmenā, lai pieņemtu lēmumu atstāt esošo vērtējumu vai mainīt to.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!