Par to sniegta informācija jaunākajā "Ofcom" biļetenā. Tajā uzsvērts, ka BMA raida ar Lielbritānijas licenci, tādēļ tam jāstrādā atbilstoši britu uzraudzības institūcijas kodeksam.
"Ofcom" vēsta, ka sūdzības iesniedzējs no Latvijas informējis britu mediju uzraudzības institūciju par pērn rudenī abos kanālos pārraidītu 20 sekundes garu reklāmu, kurā vēlētāji tika aicināti doties parakstīties par referenduma par krievu valodu kā otru valsts valodu ierosināšanu. Reklāmā bija redzams Centrālās vēlēšanu komisijas (CVK) logo un aicinājums doties parakstīties, pretējā gadījumā riskējot "zaudēt tiesības runāt dzimtajā valodā".
Sūdzības iesniedzējs pauda bažas, ka šāda rīcība pārkāpj Lielbritānijas likumus, kas aizliedz politiskās reklāmas pārraidīšanu.
Uz "Ofcom" lūgumu paskaidrot radušos situāciju BMA atbildējusi, ka tā bijusi raidsabiedrības pašas ierosināta reklāma, kas nav pārraidīta kādas trešās puses vārdā, tādēļ atbilst Eiropas Savienības direktīvām, kuras pieļauj pašreklāmu. Tomēr "Ofcom" kodeksā par pašreklāmu tiek uzskatīta vien raidsabiedrības programmas raidījumu reklamēšana.
Britu plašsaziņas līdzekļu uzraudzības institūcija atzina, ka tā BMA kanāli Latvijā ir iejaukušies valsts politiskajā dzīvē, radot iespaidu, ka reklāmu veidojusi vai apstiprinājusi neatkarīga valsts institūcija CVK, lai gan to veidoja BMA, tādēļ saskaņā ar "Ofcom" kodeksu sākta brīdinošā izmeklēšana par neitralitātes un politiskās neiejaukšanās pārkāpumu, kā arī noteikuma ievērot redakcionālā un reklāmas satura nošķiršanu.
Atbildē "Ofcom" BMA paskaidrojusi, ka Lielbritānijā licencētiem televīzijas kanāliem ir grūti strādāt Latvijā, jo mediju tirgus ir "pastāvīgs politisko spēku, jo īpaši nacionālistisko, kaujas lauks", uzsverot, ka pati kompānija neesot saistīta ne ar vienu politisko spēku.
Tāpat BMA uzstāja, ka tās kanāli aicinājuši vien doties parakstīties par referenduma ierosināšanu, kas nemaina valsts likumus, tādēļ tas nav uzskatāms par iejaukšanos valsts politikā. Paša referenduma, kas patiešām varēja mainīt likumus, laikā kompānijas televīzijas kanāli vēlētājus nav aicinājuši balsot par vienu konkrētu atbildi.
Savai aizstāvībai BMA norādīja arī, ka abi kanāli ir nelieli nišas kanāli. "REN TV Baltic" auditorija sasniedz 4% no kopējiem televīzijas skatītājiem, bet "Mir Baltic" – 6%, tādēļ neesot iespējams runāt par "nopietnu ietekmi uz sociāliem jautājumiem".
Kompānija noraidīja arī apsūdzības, ka informācija bijusi maldinoša, sakot, ka abi televīzijas kanāli snieguši vien vispārēju informāciju par parakstu vākšanas procesu, bet CVK atsaucei izmantota kā uzticama un neitrāla institūcija.
Tomēr "Oftcom" atzina, ka BMA paskaidrojums nav pietiekams, un uzsvēra, ka reklāma bijusi maldinoša, jo izmantots CVK nosaukums un nebija norādīts patiesais reklāmas veidotājs. Tāpat "Oftcom" paziņoja, ka BMA televīzijas kanāli nav ievērojuši pietiekamu politisko neitralitāti un atspoguļojuši tikai vienas puses viedokli.
Saistībā ar konstatētajiem pārkāpumiem "Ofcom" ir izteicis brīdinājumu BMA, ka līdzīgu pārkāpumu gadījuma britu plašsaziņas līdzekļu uzraudzības institūcija apsvērs sankciju noteikšanu.
Jau vēstīts, ka 18.februārī notika referendums par Satversmes grozījumiem, kas paredzēja krievu valodai piešķirt otras valsts valodas statusu. Tautas nobalsošanā grozījumi netika atbalstīti.
Grozījumus Centrālajā vēlēšanu komisijā iesniedza biedrība "Dzimtā valoda". Par grozījumiem parakstījās nepieciešamais pilsoņu skaits, lai par tiem notiktu tautas nobalsošana.