"Vienošanās pagaidām nav panākta, jo nevar vienoties parprincipiālām lietām, turklāt valsts vēlas noslēgt sev un nodokļumaksātājiem izdevīgāku vienošanos," viņš paskaidroja.
Principiālās lietas gan neskarot samaksu uzņēmumam, bet konkrētākas nianses Ķuzis nevēlējās atklāt, taču "šīs detaļas ir tikai un vienīgi valsts interesēs". Turklāt nianses skar arī uzņēmuma Vācijas partneri un fotoradaru ražotāju "Vitronic".
Kopš pagājušās piektdienas, kad radari pārtrauca fiksēt ātruma pārkāpumus, ziņas nav iepriecinošas, jo šonedēļ pasliktinājusies satiksmes drošība uz ceļiem - nedēļas laikā avārijās bojā gājuši pieci cilvēki, atzina Ķuzis. Visā valstī par vienu procentu pieaudzis negadījumu skaits.
"Man diemžēl ir jāsecina, ka satiksme uz ceļa nav kļuvusi labāka, bet sliktāka. Šonedēļ negadījumos gājuši bojā pieci cilvēki, pārsvarā uz taisniem ceļiem ‒ pārsniedzot ātrumu, iebraucot pretējā joslā vai uzbraucot šķērslim," viņš uzsvēra.
Līdz tiks noslēgta pagaidu vienošanās, policija pastiprināti iespēju robežās uzraudzīs satiksmes drošību un meklēs risinājumus, lai stāvoklis vēl nepasliktinātos.
Fotoradaru nepieciešamību, pēc Ķuža teiktā, apliecina arī viens piemērs, proti, ja vidēji dienā fotoradari spēja fiksēt 1000 ātruma pārkāpumu, tad policija spēj fiksēt vien apmēram 100.
Latvijā jau kopš pagājušās piektdienas nedarbojas fotoradari, jo ar uzņēmumu "V-Traffic" izbeigts līgums, taču policija un Iekšlietu ministrija līdz šim veica sarunas par pagaidu vienošanos, lai fotoradari turpinātu fiksēt ātruma pārkāpumus.
Jau ziņots, ka Iekšlietu ministrija veic pārrunas ar fotoradaru ražotāju "Vitronic" par fotoradaru iegādi. Vācijas partnera piedāvāto cenu ministrija pagaidām neizpauž, taču fotoradari izmaksās mazāk nekā piecus miljonus latu. Līdz tam gan jāsagaida auditoru atzinums, vai fotoradaru cena atbilst tirgus vērtībai.
Galīgais lēmums valdībai pirkt vai nepirkt radarus ir jāpieņem līdz 27.novembrim. Valsts plāno iegādāties 57 radarus, no tiem 27 stacionāros, bet pārējos pārvietojamos.
Ja valsts nolems iegādāties radarus, to apsaimniekošanu plānots uzticēt Nodrošinājuma valsts aģentūrai.
Līdz šim uz Latvijas ceļiem pavisam darbojās 61 fotoradars – 27 stacionārie fotoradari un 34 pārvietojamie, no kuriem četri ir savulaik Valsts policijas iegādātie.