Jaunveidojamajā sabiedriskajā medijā jādubulto ziņu un informatīvi analītisko raidījumu apjoms, secinājusi ekspertu darba grupa, portālu ”Delfi” informēja Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomē (NEPLP).
Eksperti uzskata, ka ir jādubulto ziņu un informatīvi analītisko raidījumu apjoms Latvijas Televīzijā (LTV), lai tas sasniegtu Eiropas sabiedrisko mediju līmeni. Tāpat ir plānots izveidot īpašu pētnieciskās žurnālistikas nodaļu, kurai jābūt analītiski spēcīgai un redakcionāli neatkarīgai. Savukārt Latvijas Radio (LR) ziņu un informatīvi analītisko raidījumu apjomu eksperti vērtē kā atbilstošu modernam Eiropas sabiedriskajam medijam, vienlaikus norādot, ka jāizmanto iespējas LTV un LR satura savstarpēji papildinošam atspoguļojumam internetā, vēsta NEPLP.
Uzņēmuma ”Factum” aptauja liecina, ka turpat 97% cilvēku Latvijā sabiedriskajā medijā visvairāk interesē jaunākās ziņas un informācija par aktualitātēm, taču LTV ziņu apjoms ir tikai 6% no kopējā raidlaika, norāda padomē. NEPLP bilst, ka, piemēram, Somijas sabiedriskajā medijā ziņās ir 16% no kopējā raidlaika. Arī informatīvi analītiskie un dokumentālie raidījumi apjoma ziņā LTV krietni atpaliek, rezumē padomē. ”Spēcīgas ziņas un pētnieciskā žurnālistika, kā arī rūpes par nacionālo kultūru ir neapšaubāmi sabiedriskā medija galvenie uzdevumi,” norāda NEPLP priekšsēdētājs Ainārs Dimants.
NEPLP rīkotajās sabiedriskā pasūtījuma darba grupas sapulcēs diskutēts arī par iespēju veidot atsevišķu televīzijas ziņu kanālu, taču, kā rāda Eiropas sabiedrisko mediju pieredze, tas ir iespējams tikai lielās valstīs – kā Lielbritānijā, kur darbojas īpašs BBC ziņu kanāls – ar pamatīgiem resursiem un plašu tirgu. Tā vietā eksperti rekomendē pievērst īpašu uzmanību ziņu un informatīvi analītiskā televīzijas un radio satura atspoguļojumam internetā, ko paredzēts īstenot vienotajā LR un LTV interneta platformā, kuras veidošana ir uzsākta jau šogad.
Padome atgādina – tās vadībā patlaban notiek jauna sabiedriskā elektroniskā medija izveides koncepcijas detalizācija, un par sabiedriskā pasūtījuma izstrādes jautājumiem ir notikušas jau septiņas diskusijas, bet plānotas vēl trīs. Kopējais diskusiju dalībnieku skaits bijis vairāk nekā 100 mediju un atbilstīgo nozaru speciālisti.