{132b8667-6cad-d1e5-a60f-ca4197556184}
Foto: LETA

Latvijas Televīzija (LTV) ir visvājāk finansētā sabiedriskā televīzija Eiropas Savienībā un tā strādā izdzīvošanas režīmā, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam "Baltic Business Service" sacīja LTV ģenerāldirektors Edgars Kots.

Viņš skaidroja, ka savulaik, kad tika pieņemts jaunais Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likums, LTV Nacionālajai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei (NEPLP) iesniedza savu aprēķinu, ka bāzes budžetam būtu jābūt vismaz 17 miljoniem latu, lai izpildītu likuma minimālās prasības. Taču šobrīd televīzijas bāzes budžets ir ap 7 miljoniem latu.

"Protams, ka mūs var salīdzināt ar citām televīzijas kompānijām un tamlīdzīgi, bet Latvijas sabiedriskā televīzija Eiropas Savienībā ir visvājāk finansētā. Mēs esam pēdējā vietā," sacīja Kots.

Viņš skaidroja, ka ar saimniecisko darbību LTV nopelna 30% no mūsu budžeta. Līdz ar to kopējais LTV budžets ir aptuveni ap 10 miljoniem, no kā septiņi miljoni latu ir valsts dotācija, bet pārējais ir saimnieciskās darbības ieņēmumi. "Tas ir tikai izdzīvošanas režīms," sacīja ģenerāldirektors.

2012.gadā LTV budžets bija 7,23 miljoni latu, taču televīzijai papildus tika piešķirti 4,035 miljoni latu ieguldījumiem tehnoloģiskajās investīcijās, 58,5 tūkstošus latu papildus televīzija saņēmusi no integrācijas programmai paredzētajiem līdzekļiem raidījumiem sabiedrības saliedēšanai, savukārt 16,2 tūkstoši latu televīzijai piešķirti referenduma atspoguļošanai.

Šogad LTV bāzes budžets paredzēts tādā pašā apmērā kā pērn - 7,23 miljonu latu apmērā, kā arī televīzijai piešķirti papildus līdzekļi 1,16 miljonu latu apmērā, kas šobrīd ietverti nākamā gada budžeta projektā un Saeimā apstiprināti pirmajā lasījumā. No papildus piešķirtajiem līdzekļiem 405 tūkstoši latu paredzēti autortiesībām vēsturiskām programmām, 63 tūkstoši latu - priekšvēlēšanu raidījumiem, savukārt 350 tūkstoši latu ir paredzēti kompensācijai par priekšvēlēšanu aģitācijas likuma izmaiņām, jo sabiedriskā televīzija vairs nevarēs gūt ienākumus no politiskās reklāmas. Savukārt 170 tūkstoši latu paredzēti Dziesmu svētku atspoguļošanai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!