Lai noteiktu samērīgāku Rīgas autostāvvietu lietotāju interešu ievērošanu, no 2013.gada 1.februāra ir paredzēts atteikties no transportlīdzekļu riteņu bloķēšanas Rīgas pilsētas pašvaldības maksas autostāvvietās, to aizstājot ar pēcapmaksas kvītīm, portālu "Delfi" informēja uzņēmumā "Rīgas satiksme".
Jaunā sodu sistēma būs ērtāka lietotājam, jo nebūs nepieciešams zvanīt un gaidīt inspektoru klambura noņemšanai, kā arī tiks novērsti koruptīvie riski, jo nebūs iespējams uz vietas samaksāt inspektoram par riteņu bloķētāja noņemšanu reālā naudas soda vietā.
Tāpat jaunā sistēma izslēgs nevajadzīgas diskusijas par trešās personas mantas aizturēšanu.
Kvīts tiks izrakstīta gadījumos, ja nebūs veikta priekšapmaksa vai apmaksātais transportlīdzekļa stāvēšanas laiks tiks pārsniegts, par ko uz transportlīdzekļa tiks novietots attiecīgs paziņojums.
Turklāt, lai nodrošinātu individuālu un diferencētu pieeju attiecībā uz pēcapmaksas iekasēšanu, pēcapmaksas apmērs tiks piesaistīts katras konkrētās maksas autostāvvietas zonas teritorijas tarifam. Piemēram, C zonas teritorijā pēcapmaksa ir paredzēta 8 latu apmērā.
Pēcapmaksa tiks noteikta kā konstanta summa par katru maksas autostāvvietas darba dienu.
Ja transportlīdzeklis turpinās stāvēt maksas autostāvvietā arī nākošajā dienā un apmaksa šajā dienā nebūs veikta, pēcapmaksa par transportlīdzekļa stāvēšanu tiks aprēķināta no jauna par konkrēto dienu.
Pašreiz jautājumus par maksas autostāvvietām, kas atrodas ielu sarkano līniju robežās Rīgā, regulē 2005.gada 27.septembra noteikumi "Rīgas pilsētas pašvaldības maksas autostāvvietu, kas atrodas ielu sarkano līniju robežās, apsaimniekošanas un lietošanas noteikumi".
Saskaņā ar šiem noteikumiem gadījumos, ja maksas autostāvvietas lietotājs nav veicis samaksu par transportlīdzekļa novietošanu maksas autostāvvietā vai, ja samaksa ir veikta, taču faktiskais maksas autostāvvietas lietošanas laiks par 15 minūtēm pārsniedz apmaksāto maksas autostāvvietas lietošanas laiku, transportlīdzeklim tiek pielietots riteņa bloķētājs līdz brīdim, kamēr maksas autostāvvietas lietotājs nav veicis samaksu par maksas autostāvvietas lietošanu.
Šāds regulējums maksas autostāvvietu lietotājam faktiski nedod iespēju apstrīdēt riteņu bloķētāja pielietošanu vai veikt norēķinu par autostāvvietas lietošanu vēlāk ar pēcapmaksu arī situācijās, kad bloķētāja pielietošanas brīdī transportlīdzekļa vadītājam nav iespējams norēķināties par maksas autostāvvietas lietošanu.