Latvijā valdības komunikācija ar sabiedrību, skaidrojot eiro ieviešanas aspektus, ir izcili slikta, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam "Baltic Business Service" teica Eiropas Komisijas (EK) pārstāvniecības Latvijā vadītāja Inna Šteinbuka.
"Pagaidām es uzskatu, ka komunikācija ir izcili slikta, jo es spriežu ne pēc tā, kā valdība komunicē, bet gan pēc tiem rezultātiem, ko es redzu. Mēs bijām Jelgavā, un es runāju ar jauniešu līderu grupu, kurā bija aptuveni 15 cilvēku vecumā no 18 līdz 20 gadiem, un viņi uz manu jautājumu – kā jūs skatāties uz eiro ieviešanu Latvijā – visi kā viens atbildēja – nē, mēs to neatbalstām," pastāstīja Šteinbuka.
Jauniešu arguments pret eiro ir, ka Latvijā ir tik skaista nauda un ka tā ir daļa no latviešu identitātes. "Taču īstenībā, manuprāt, ir daudz citu argumentu, kurus es dzirdēju no gados vecākiem cilvēkiem, kas varbūt ir viņu vecāki, kaimiņi, skolotāji un pasniedzēji. Šie cilvēki runā ne tikai par identitāti un skaistu pieclatnieku. Viņi runā par to, ka savā dzīvē jau ir piedzīvojuši vairākas naudas reformas un katra no tām ir beigusies slikti, jo viņi katru reizi zaudēja savu naudu un ietaupījumus. Viņi uzskata, ka arī būtiski pieaugs cenas. Vienvārdsakot – cilvēku galvās ir pilnīga putra. Tā ir ļoti liela un stipra, un neviens šiem cilvēkam neko arī neskaidro, ka tagad būs citādāk. Viņiem neskaidro, nesniedz atbildes uz tiem jautājumiem, kas viņiem ir svarīgi," atzina EK pārstāvniecības Latvijā vadītāja.
Viņa uzsvēra, ka par eiro ieviešanu nevar komunicēt tikai premjers, Latvijas Bankas prezidents un varbūt finanšu ministrs. "Turklāt parastie cilvēki ne īpaši uzticas politiķiem. Mums ir ļoti daudz gudru cilvēku Latvijā – pasniedzēji, politologi, dažādu jomu eksperti, kuriem cilvēki uzticas, bet šos cilvēkus vajag kaut kā iesaistīt šajā procesā. Turklāt skaidrojumam ir jābūt ļoti vienkāršam un cilvēkiem vajag atbildēt uz jautājumiem, kurus viņi uzdod," sacīja Šteinbuka.
Latvija plāno ieviest eiro no 2014.gada 1.janvāra. Finanšu ministrija iepriekš ziņojusi, ka informatīvā kampaņa par eiro ieviešanu lielākoties tiks īstenota nākamgad – gada pirmajā pusē tā būs vērsta uz profesionāļu informēšanu, bet, tuvojoties eiro ieviešanas dienai, eiro ieviešanas praktiskie aspekti tiks izskaidroti iedzīvotājiem.