Līdz ar to no 2013.gada 1.janvāra uz ceļiem ātrumu kontrolēs četri iepriekš valsts iegādātie pārvietojamie radari un policijas ekipāžas, savukārt valsts sludinās divus iepirkuma konkursus - par Valsts policijas autotransporta aprīkošanu ar modernām ātruma kontroles ierīcēm un jaunu fotoradaru iepirkumu, portālam "Delfi" apliecināja iekšlietu ministra padomniece Daiga Holma.
Tāpat MK otrdien uzdeva IeM kopīgi ar Satiksmes ministriju izvērtēt iespējamos fotoradaru ieviešanas risinājumus Latvijā un līdz 2013.gada 1.martam iesniegt MK priekšlikumus par institūciju, kura nodrošinās fotoradaru ieviešanu, kā arī fotoradaru ieviešanas termiņiem.
Lēmums nepirkt radarus IeM pieņemts, izvērtējot kompānijas "Pricewaterhouse Coopers" (PwC) audita ziņojumu, kurā atzīts, ka "Vitronic GmBH" piedāvātais biznesa modelis ir neefektīvs, jo koncentrējas uz pārvietojamo radaru izmantošanu un tā prasa daudzu cilvēku nodarbināšanu, kā arī tai ir augstas uzturēšanas izmaksas.
Policijas transporta aprīkošana ar ātruma mērīšanas ierīcēm varētu izmaksāt apmēram 500 000 latu, ko papildus paredzēts prasīt no valsts budžeta. Jauno fotoradaru iegādes konkursu nāksies izsludināt jaunajā gadā un iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis (RP) solīja, ka valsts maksimāli ātri centīsies nodrošināt papildus aprīkojumu automašīnām. Ministrs gan atturējās prognozēt, cik ilgu laiku šis process varētu aizņemt.
"PwC" audita ziņojumā arī norādījis, ka daļai funkciju, ko nodrošina "V-Traffic", būtu iespējama lielāka automatizācija, nevis kā līdzšinējā variantā - cilvēkresursu izmantošana. Auditā arī secināts, ka esošo saistību turpināšana ar "Vitronic" izmaksātu apmēram vienu miljonu latu gadā. Turklāt līdz ar šo biznesa modeli esot iespējama funkciju dublēšanās. Lai "Vitronic" piedāvātās iekārtas izmantotu efektīvāk, būtu nepieciešami vēl papildus finanšu resursi.
Tāpat auditori rosinājuši arī mainīt likumus, lai ļautu plašāk izmantot e-risinājumus, ņemot vērā to, ka patlaban ap 20 cilvēku VP izskata iedzīvotāju sūdzības par viņiem noformētajiem ātruma pārsniegšanas protokoliem. Turklāt protokoli iedzīvotājiem tiek sūtīti pa pastu, kas, auditoru ieskatā, nav efektīvs risinājums.
VP priekšnieks Ints Ķuzis žurnālistiem iepriekš apliecināja, ka policija, izmantojot tās rīcībā esošos rokas radarus, kā arī ar ātruma mērīšanas ierīcēm automašīnās, kas tiks iegādātas jaunajā iepirkumā, spēs nodrošināt pilnvērtīgu ātruma kontroli uz ceļiem.
Jau vēstīts, ka septembra sākumā VP lauza līgumu ar "V-Traffic" (iepriekš - "Vitronic Baltica un partneri") par fotoradaru uzstādīšanu un apkalpošanu un vērtēja iespēju atpirkt pašlaik izmantotos 57 radarus, no tiem 27 stacionāros, bet pārējos - pārvietojamos. Līdz gada beigām ir spēkā vienošanās par dažu radaru izmantošanu.
Ziņots arī, ka uzņēmums "V-Traffic" nespēja pildīt līgumā noteiktās saistības un valsts nolēma līgumu lauzt.
Pāris nedēļas fotoradaru uz ceļiem nebija, taču 12.oktobrī ar komersantu līdz 31.decembrim noslēgta pagaidu vienošanās un daļa fotoradaru atsāka darboties.