Vairāki rīdzinieki šodien sociālajos tīklos sūdzējušies arī par sniega tīrīšanas mašīnām, kas pa piesnigušajām ielām brauc ar paceltām lāpstām un tām paredzēto uzdevumu neveic vispār. Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola skaidroja, ka katrā Rīgas priekšpilsētā tīrīšanas darbus veic dažādi uzņēmumi, kuri brauc konkrētos maršrutos - starp nolīgtajām teritorijām tehnika var pārvietoties ar paceltām lāpstām un izslēgtu sāls kaisīšanas iekārtu, jo par darbiem, kas veikti ārpus nolīgtās platības, uzņēmēji atlīdzību nesaņem.
Atsevišķos gadījumos, kad redzams, ka tīrīšanas tehnika nepilda tai paredzēto uzdevumu, tā var būt šofera negodprātīga rīcība ar mērķi ietaupīt degvielu, un par šādiem gadījumiem Satiksmes departaments atbildīgo uzņēmumu soda, tomēr Ahuna-Ozola norādīja, ka iespējamas situācijas, kad tehnika savu maršrutu ir izpildījusi un dodas uz nākamo tai paredzēto tīrīšanas vietu, vai arī tai beidzies sāls vai degviela un automašīna dodas uzpildīties.
Ahuna-Ozola uzsvēra, ka visas automašīnas ir aprīkotas ar GPS, tāpēc Satiksmes departaments var būt pārliecināts, ka visas tehnikas vienības patlaban tiešām strādā diennakts režīmā. Kopējā tīrāmā maģistrālo ielu platība ir ap 5 miljoniem kvadrātmetru, kuru no sniega atbrīvo 44 tīrīšanas tehnikas vienības. Departamenta ielu uzturēšanas speciālisti nemitīgi kontrolē ielu tīrītāju darbu, lai pārliecinātos, ka tīrīšanas lāpsta visu laiku ir nolaista un ielas tiek kaisītas.
Satiksmes departamenta pārstāve uzsvēra, ka snigšana turpinās jau vairākas stundas, tāpēc jārēķinās, ka ideālus braukšanas apstākļus nevar gaidīt. "Satiksme ir apgrūtināta, bet tā ir normāla situācija. Ziemas apstākļos garantēt ceļu stāvokli kā jūnijā nav iespējams, tāpēc ir jārēķinās, ka ceļā nāksies pavadīt papildu laiku," sacīja Ahuna-Ozola.
Pagaidām Zemnieku Saeima Rīgas tīrīšanā no sniega nav iesaistīta. Tā kā zemniekiem nav ielu tīrīšanas tehnikas, tie galvenokārt var palīdzēt tikai sniega izvešanā no pilsētas, un arī šajā gadījumā palīdzību var nodrošināt tikai maģistrālajās ielās, jo visbiežāk zemnieku tehnikas izmēri darbam šaurākās ielās nav piemērota, pastāstīja Ahuna-Ozola.
Kā ziņots, Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (SC) šodien Rātsnama 220.kabinetā plkst.13 sasaucis operatīvo sanāksmi par situāciju uz ielām saistībā ar ilgstošu un intensīvu snigšanu, informēja Rīgas domē.
Līdz ar stipro snigšanu ielu un tiltu uzturēšanas uzņēmumi Rīgā strādā diennakts režīmā un ielu uzturēšanas darbos iesaistījušās vairāk nekā 40 vienības.
Lai gan ielu un tiltu uzturēšana sākas līdz ar snigšanas sākšanos, sniega kārta uz brauktuvēm nepārtraukti atjaunojas, tāpēc būtiskus braukšanas apstākļu uzlabojumus uz maģistrālajām ielām un tiltiem ir iespējams panākt divu līdz trīs stundu laikā pēc snigšanas beigām.
Rīgas domes Satiksmes departaments skaidro, ka rīta un vakara maksimumstundās, kad cilvēki dodas uz darbu un mājup, brauktuvju tīrīšana galvenajās ielās uz laiku tiek pārtraukta un to iespējams veikt tikai atsevišķās vietās, jo šajā laikā specializētā tehnika, pārvietojoties kopējā lēnajā satiksmes plūsmā, brauktuves nevar "nošķūrēt". Ielu un tiltu apstrāde ar pretslīdes materiāliem un šķūrēšana tiek atsākta atkal pēc maksimumstundām, kad pilsētā ir mazāka satiksmes intensitāte.
Sinoptiķi prognozē, ka snigšana turpināsies līdz pēcpusdienai, līdz ar to sniega sega var palielināties vēl par sešiem līdz astoņiem centimetriem. Snigšanas laikā braukšanas apstākļi pilsētā būs apgrūtināti.
Satiksmes departaments aicina iedzīvotājus rēķināties, ka ceļā uz darbu var nākties pavadīt ilgāku laiku, arī sabiedriskais transports kavējas no 15-25 minūtēm.