Viens no būtiskākajiem izglītības un zinātnes ministra Roberta Ķīļa paveiktajiem darbiem šogad ir Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) reorganizācija, kā arī skolotāju zemākā atalgojuma palielināšana.
"Ir reorganizēta ministrija, būtiski mainīta gan tās struktūra, gan arī vadošie darbinieki. Līdz ar to mums pašlaik ir pamats teikt, ka Latvijā ir jauna Izglītības un zinātnes ministrija, kas strādā ātrāk, efektīvāk un ir daudz atvērtāka jaunām idejām un pārmaiņām," sacīja Ķīlis un norādīja, ka tas ir ļoti būtisks veikums, jo tieši ministrija ir galvenais instruments reformu sagatavošanai un ieviešanai.
Tāpat viens no Ķīļa un ministrijas veikumiem esot pedagogu zemāko likmju atalgojuma palielināšana un principiāli citas pedagogu atalgojuma noteikšanas sistēmas ieviešana, kas nodrošina sasaisti starp pedagogu profesionālo izaugsmi un atalgojumu.
"Memorandā, kas noslēgts starp ministriju un pedagogu arodbiedrību, paredzēts, ka no 2013.gada 1.septembra piemaksu saņems arī 3.kvalitātes pakāpes pedagogi un tiks nodrošināta pāreja uz 40 stundu darba nedēļu, pedagogu darbam noņemot virkni birokrātisku šķēršļu," piebilda Ķīlis.
Būtisks ieguvums ir arī Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļi, kas iepriekš nelielā apmērā bija izkaisīti pa vairāk nekā 30 profesionālās izglītības iestādēm, bet reformas dēļ koncentrēti 11 profesionālās izglītības centros.
Piedāvājot šo reformu, ministrijai izdevās pārliecināt koalīcijas partnerus novirzīt šim mērķim papildu finansējumu, tādējādi iegūstot projektam 91 miljonu latu. Reformas un līdzekļu koncentrācijas rezultāts būs taustāms un uzskatāms - Latvija līdz 2014.gada beigām iegūs 11 pilnībā modernizētu un aprīkotu, mūsdienu prasībām atbilstošu profesionālās izglītības centru visos valsts reģionos, paskaidroja ministrs.
Jau vēstīts, ka Ķīlis, stājoties ministra amatā, pieteica vairākas reformas augstākajā un vispārējā izglītībā. Daļa no tām radīja sašutumu nozares pārstāvju vidū, un viņi pieprasīja ministra demisiju.
No šā gada 1.septembra nodrošināts algas pielikums tiem pedagogiem, kas saņem vismazāk, kā arī tiem, kas ieguvuši 4. un 5.kvalitātes pakāpi. Vidēji šīs likmes pedagogiem palielinātas par 10%.