1164832_51299081.jpg
Foto: stock.xchng

Valdība trešdien piešķīra 30 000 latu Latvijas Televīzijai un Latvijas Radio, lai sabiedriskie mediji informētu Latvijas iedzīvotājus par eiro.

No šīs summas 20 000 latu paredzēti Latvijas Televīzijai, bet 10 000 latu - Latvijas Radio. Finansējumu paredzēts tērēt informatīvi dokumentālo videofilmu, izglītojoši analītisku raidījumu, diskusiju raidījumu, ziņu izlaidumu un reportāžu sagatavošanai.

Izskatīšanai valdībā iesniegtajā komunikācijas pasākumu tāmē norādīts, ka 20 000 latu nepieciešami informatīviem Latvijas Televīzijas raidījumiem 2013.gada janvārī. 5750 lati vajadzīgi, lai sagatavotu informatīvi dokumentālu videofilmu par Slovākijas un Polijas pieredzi. Slovākija eirozonā ir no 2009.gada janvāra, savukārt Polija eirozonai vēl nav pievienojusies.

Lai sagatavotu informatīvi dokumentālu videofilmu par Igaunijas pieredzi un secinājumiem, divus gadus lietojot Eiropas vienoto valūtu, nepieciešami 4750 lati. Vēl 2000 latu vajadzīgi informatīvi dokumentālai videofilmai par Lietuvas ceļu uz eirozonu.

Izglītojoši analītiskiem raidījumiem par vienotās Eiropas valūtas vēsturi, attīstību un sarežģījumiem, par eirozonas valstu kopējo finanšu atbildību, problēmām un risinājumiem būs vajadzīgi 3500 lati, diskusiju raidījuma "Sastrēgumstunda" speciālizlaidumam - 2500 lati, bet "100.panta preses kluba" speciālizlaidumam - 1500 lati.

Savukārt Latvijas Radio eiro ieviešanas tematikas atspoguļošanai programmās 2013.gadā paredzēts piešķirt 10 000 latu. No šīs summas 2343 lati nepieciešami Latvijas Radio 1 ziņu dienestam reportāžām no Slovēnijas par eiro ieviešanu 2007.gadā, reportāžām no Igaunijas, kā arī iecerei sākt programmā "Labrīt" sižetu sēriju, kurā gada garumā plānots sekot līdzi vienam Latvijas uzņēmējam eiro ieviešanas procesā. Latvijas Radio 2 nepieciešami 2000 latu raidījumu ciklam "Eiroziņas".

Savukārt Latvijas Radio 4 vajadzīgi 2173 lati reportāžām no Slovēnijas un Igaunijas, kā arī sižetiem par eiro analītiskajos raidījumos. Vēl 2997 lati nepieciešami pašreklāmai un interneta lapas pilnveidošanai, kā arī 487 lati nepieciešami autortiesību maksājumiem aģentūrām.

Jautājuma izskatīšana valdības sēdē gan nevarēja notikt sākotnēji paredzētajā laikā, jo nebija ieradies ziņotājs. Atliekot izskatīšanu uz sēdes atklātās daļas beigām, premjers Valdis Dombrovskis (V) puspajokam noteica, ka "tāpēc arī mums neiet ar eiro komunikāciju". Vēlāk viņš norādīja, ka sabiedrībai ir jābūt lielākai skaidrībai par eiro plusiem un mīnusiem, tāpēc komunikācija ir svarīga.

Kā ziņots, eiro ieviešanas komunikācijas kampaņai kopumā plānots tērēt divus miljonus eiro jeb 1,4 miljonus latu. Paredzēts, ka pusi no kopējās summas segs Eiropas Komisija saskaņā ar plānoto granta līgumu par eiro ieviešanas komunikācijas pasākumiem. Komunikācijas pasākumiem nepieciešamais finansējuma apjoms aprēķināts, par pamatu ņemot iedzīvotāju skaitu, uz katru iedzīvotāju komunikācijas pasākumiem rēķinot vienu eiro (0,7 latus).

Komunikācijas kampaņas intensīvo fāzi plānots sākt maijā, bet visintensīvāk informēšanas kampaņa notiks trīs mēnešus pirms eiro ieviešanas datuma.

Latvija eirozonai vēlas pievienoties 2014.gada janvārī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!