Rihards Kozlovskis - 3
Foto: DELFI

Fotoradari uz Latvijas ceļiem varētu atkal sākt strādāt 2014.gada sākumā, otrdien LNT raidījumā "900 sekundes" atzina iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis (RP).

Viņš pauda pārliecību, ka fotoradariem uz ceļiem noteikti ir jābūt, sakot, ka būtu ļoti labi, ja tie uz ceļiem atkal parādītos šā gada beigās, taču reāli tas varētu notikt nākamā gada sākumā, jo ir nepieciešams izstrādāt konceptuālo redzējumu - cik radaru ir nepieciešams un kādos posmos tie uz ceļiem tiks izvietoti, bet pēc tam izsludināt publisko iepirkumu.

Iepirkuma rezultāti varētu būt zināmi tikai rudenī, tāpēc tikai tad varētu būt zināms fotoradaru ieviesējs. Kozlovskis sacīja, ka optimālais radaru skaits būtu 130, kā tas bijis arī iepriekšējā iepirkumā.

Ministrs sacīja, ka, pateicoties radariem, 2012.gadā kopumā ir izdevies samazināt avārijās uz ceļiem bojā gājušo skaitu par aptuveni 4% uzlabojums, lai gan tas var mainīties. CSN statistika ir uzlabojusies, kas apliecina, ka radari tomēr ir vajadzīgi.

Kā ziņots, kopš pērnā gada 16.decembra uz ielām vairs nedarbojas fotoradari. Ceļš uz fotoradaru ieviešanu Latvijā bija negluds jau pašā sākumā - Iekšlietu ministrijai (IeM) nācās labot konkursu, jo viens no tā sākotnējiem dalībniekiem - SIA "Lattelecom" - vērsās Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB), norādot uz specifiskajām prasībām, kuras liedz plašam uzņēmumu lokam dalību konkursā. IUB atzina par nepamatotiem fotoradaru konkursa nolikumā iekļautos nosacījumus, liekot IeM tos labot.

"Salabotais " konkurss beidzās ar AS "Vitronic Baltica", "VITRONIC Dr.-Ing.Stein Bilverarbeitungssysteme GmbH" un SIA "Komeccentrs DATI grupa" apvienības uzvaru. Vēlāk apvienība pārtapa par komandītsabiedrību "Vitronic Baltica un partneri", savukārt nu tā sevi dēvē par "V-Traffic".

2011.gada 8.martā tika plānots- jaunie fotoradari uz ceļiem parādīsies 21.oktobrī. Policija oktobra sākumā publiskoja radaru karti, taču 21.oktorbī stacionārie ātruma mērītāji uz ceļiem neparādījās. Policija ar mērierīču uzstādītājiem vienojās, ka plānoto stacionāro fotoradaru vietā līdz 21.novembrim tika izvietoti 15 pārvietojamie radari. "Vitronic Baltica" sūrojās, ka tai radušās problēmas ar projekta izstrādi katram objektam un saskaņošanu dažādās iestādēs.

Atklājās, ka līguma izpilde atkal kavēsies, jo "Krājbankas" kraha dēļ uzņēmumam radušās problēmas - kredītlīnijas, no kurām būtu jāfinansē jauno fotoradaru uzstādīšana uz ceļiem, bija atvērtas "Latvijas Krājbankā". Pirmie 23 stacionārie fotoradari uz Latvijas ceļiem savu darbu uzsāka vien pērn maija beigās. Pēc vairākiem brīdinājumiem no Iekšlietu ministrijas un policijas puses, pēc virknes paskaidrojumu, Latvijā 28.septembrī tika izslēgtas šīs ierīces, jo ar uzņēmumu "V-Traffic" tika izbeigts līgums. Novembra vidū Valsts policiju ar komersantu noslēdza pagaidu vienošanos un radarus atkal ieslēdza.

Valdībā ilgi sprieda, ko darīt ar radaru projektu, līdz Ministru kabinets (MK) aiz slēgtām durvīm akceptēja Iekšlietu ministrijas piedāvājumu neatpirkt no vācu uzņēmuma "Vitronic" vairākus desmitus fotoradaru.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!