Patlaban partijas "Vienotība" pārstāvji un neatkarīgie deputāti uzskata, ka viņiem būtu jāvirza nākamais satiksmes ministrs, un pieļauj, ka tas varētu būt bezpartijisks profesionālis, savukārt nacionālā apvienība "Visu Latvijai!"-"Tēvzemei un Brīvībai"/LNNK (VL-TB/LNNK) līderi jau izsakās, ka būtu gatavi virzīt arī savu kandidātu šim amatam.
Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (V) uzskata, ka prioritāri kā satiksmes ministra amata kandidāts būtu virzāms nozares profesionālis, pieļaujot iespēju, ka uz satiksmes ministra krēslu varētu pretendēt bezpartijisks kandidāts. Vienlaikus Dombrovskis šodien sacīja, ka pagaidām vēl diskusijas par vakanto amatu nesāksies, jo vēl piektdien, 18.janvārī, ir paredzēta tikšanās ar satiksmes ministru, lai izrunātu šos jautājumus.
Arī "Vienotības" valdes priekšsēdētāja Solvita Āboltiņa apstiprināja, ka "Vienotība" nevirzīs savas partijas pārstāvi uz satiksmes ministra amatu, nenoliedzot iespēju, ka šim amatam varētu tikt virzīts bezpartijisks jomas profesionālis ar izpratni un pieredzi nozares attīstībā.
"Vienotības" līderi vērš uzmanību uz koalīcijas līgumu, kurā noteikts, ka par Satiksmes ministriju atbildību uzņemas "Vienotība" un neatkarīgie deputāti, un uzskata, ka tā tam jābūt arī turpmāk, proti, neatkarīgajiem deputātiem ar "Vienotību" būtu jāvienojas par iespējamo kandidātu šim amatam. Premjers šodien arī sacīja, ka plašākas rokādes valdībā netiek plānotas.
Arī viens no neatkarīgo deputātu līderiem Klāvs Olšteins neizslēdz iespēju, ka šo amatu atkal varētu ieņemt bezpartijiskais profesionālis, par ko notiks diskusijas ar "Vienotību". Olšteins jau lūdzis tikšanos ar premjeru un cer, ka tā varētu notikt jau šonedēļ, lai pārrunātu šo jautājumu. Olšteins vispirms vēlētos uzklausīt Dombrovska redzējumu par tālāko situācijas attīstību un tikai tad izteikt savu viedokli.
Olšteins arī atzina, ka neatkarīgajiem deputātiem padomā ir vairāki profesionālie kandidāti, kuru vārdus viņš neatklāja. Tāpat netiek izslēgta iespēja, ka pats Olštens varētu kandidēt uz šo amatu. Politiķis gan uzsvēra, ka viņam šāda iespēja vēl jāapdomā un jāapspriež ar kolēģiem, kas vēl neesot izdarīts.
Tikmēr VL-TB/LNNK līderi šodien izteikušies, ka būtu gatavi virzīt arī savu kandidātu šim amatam. "Mēs [šī jautājuma dēļ] netaisāmies gāzt koalīciju, taču nacionālajai apvienībai arī varētu būt savs kandidāts," akcentē nacionālās apvienības Saeimas frakcijas priekšsēdētājs Einārs Cilinskis.
VL-TB/LNNK par šo lietu vēl nav notikusi iekšēja diskusija. Vaicāts par koalīcijā iepriekš panākto vienošanos, ka par Satiksmes ministriju ir atbildīga "Vienotība" un neatkarīgie deputāti, Cilinskis atbildēja, ka "katra vienošanās ir pārskatāma". Arī Saeimas deputāts Imants Parādnieks (VL-TB/LNNK) skaidroja, ka šī situācija var novest arī pie lielākām pārmaiņām valdībā nekā tikai attiecībā uz vienu ministra posteni. Tomēr par iespējamo galarezultātu esot pāragri runāt, jo par to ir jādiskutē koalīcijas partneru sarunās.
Savukārt Olšteins uzskata, ka pilnībā ir izslēgta iespēja, ka nacionālās apvienības pārstāvis ieņemtu satiksmes ministra amatu, jo to neparedz koalīcijas līgumus. Arī Reformu partijas frakcijas priekšsēdētājs Vjačeslavs Dombrovskis uzskata, ka VL-TB/LNNK kandidāts nevar kļūt par satiksmes ministru koalīcijas līguma dēļ. Šī paša iemesla dēļ Reformu partija nepretendē uz satiksmes jomas pārraudzīšanu.
Diskutējot par satiksmes ministra Aivja Roņa iemesliem demisionēt, premjers minēja Roņa virzītos grozījumus par atalgojumu kapitālsabiedrībās. Ministrs piedāvāto algu līmeni uzskatījis par samērīgu, nepieļaujot kritiku, ka atalgojuma palielinājums bijis nesamērīgs. Savukārt Olšteins noraida šādu versiju, piebilstot, ka Ronis viņam personīgi esot teicis, ka domā pamest šo darbu, jo viņam ir darba piedāvājums no privātā sektora. Laikam arī šoreiz Ronis tika uzrunāts no privātā sektora un nolēmis vairāk pievērsties biznesam, secina Olšteins.
LETA jau ziņoja, ka satiksmes ministram Ronim dažos jautājumos ir izveidojušās viedokļa atšķirības gan ar valdības koalīciju, gan opozīciju, un, lai noņemtu spriedzi koalīcijā, viņš pieņēmis lēmumu aiziet no darba valdībā.
Izveidojot Dombrovska valdību, politisko atbildību par Roņa vadīto Satiksmes ministriju uzņēmās "Vienotība" kopā ar sešiem neatkarīgajiem deputātiem, kas aizgāja no Reformu partijas.
Ronis kļuva par satiksmes ministru 2011.gada novembrī.