Jauno satiksmes ministru viennozīmīgi izraudzīsies premjera pārstāvētā "Vienotība" un neatkarīgo deputātu grupa jeb "Olšteina sešinieks", šim amatam virzot nozares profesionāli un politikas procesu pazinēju, trešdien LNT raidījumā "900 sekundes" uzsvēra abu politisko spēku pārstāvji.
Gan "Vienotības" līderis Dzintars Zaķis, gan neatkarīgo deputātu pārstāvis Klāvs Olšteins norādīja, ka tieši viņu pārstāvētie politiskie spēki izvēlēsies nākamo ministru, jo to paredzot koalīcijas līgums un tie spēles noteikumi, kuru uzņēmušās partijas, veidojot šo valdību.
"Džentlmeņi līgumus nepārkāpj," rezumēja Zaķis.
Abi politiķi arī kategoriski izvairījās komentēt iespējamos kandidātus ministra amatam, uzsverot, ka "vēl nav nekāda steiga", vai arī, ka "sarunas vēl nav notikušas". Politiķi arī nekomentēja medijos izskanējušā jurista un Roņa padomnieka Kaspara Ozoliņa kandidatūru, spītīgi izvairoties no jebkādu norāžu došanas.
Zaķis vien uzsvēra, ka tiks meklēt profesionāls cilvēks, kurš saprot nozari, orientējas politikas procesos un nekāda steiga gan vēl neesot vietā. Savukārt Olšteins turpināja, ka galvenais būtu, lai varētu turpināt pēctecību, jo satiksmes nozarē ir svarīgs ilgtermiņa redzējums. Politiskā piederība gan neesot tik svarīga, jo cilvēkam pamatā ir jāsaprot nozare.
Noprotams, ka konkrētākās sarunas un publiski paziņojumi no politiķiem varētu sākties tikai pēc piektdien plānotās premjera un Roņa tikšanās, pēc kuras arī būs skaidrs, cik ilgi ministrs vēl turpinās darbu.
Taujāts par līdzšinējā ministra Aivja Roņa nākotnes plāniem, Olšteins apstiprināja, ka ministrs esot saņēmis darba piedāvājumu no privātā sektora ārzemēs, tomēr par to esot jāprasa pašam Ronim.
Bezpartejiskais satiksmes ministrs Aivis Ronis, par kura darbību amatā solidāru atbildību uzņēmās premjera pārstāvētā "Vienotība" un neatkarīgo deputātu grupa jeb "Olšteina sešinieks", nolēmis demisionēt, jo viņam ir domstarpības gan ar valdības koalīciju, gan opozīciju.
Premjers Valdis Dombrovskis (V) atzīst, ka Ronis nepiekrīt nesamērīgi pieaugušo algu samazināšanai dažos valsts uzņēmumos. "Politiskais tirgus" vēl neesot atvērts, bet Dombrovskis šai amatā vēlētos redzēt nozares profesionāli, savukārt "sešinieka" līderis Klāvs Olšteins jau neizslēdz iespēju pretendēt uz šo amatu.
Ronis otrdien izplatītajā paziņojumā medijiem norāda, ka viņam dažos jautājumos viedoklis atšķiras gan no koalīcijas, gan no pozīcijas nostājas, un viņš nolēmis demisionēt. "Koalīcijai ir iespēja turpināt strādāt," sacījis Ronis. Viņš arī pilnībā atbalsta Dombrovska mērķi par Latvijas dalību eirozonā un Eiropas "kodolā".
Kuldīdznieks Aivis Ronis sākotnēji veidojis ilgstošu un spožu karjeru diplomātiskajā dienestā, kuras virsotne bija prestižie vēstnieka amati ASV un NATO. Vēlāk viņš atgriezies Latvijā, bijis ārlietu ministrs, vadījis komercbanku lobiju organizāciju.
Ronis par satiksmes ministru kļuva 11. Saeimas laikā, kad tika apstiprināta trešā Valda Dombrovska valdība,- par bezpartejiska ministra darbību solidāru atbildību uzņēmās no Zatlera Reformu partijas (ZRP) izstājušies neatkarīgie deputāti un "Vienotība".