agitacija
Foto: LETA

Priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus izvietos gan sabiedriskā televīzija un radio, gan komerciālie radio un televīzijas kanāli, kopumā iesniegti 53 pieteikumi, kas ir mazāk, nekā vispār ir reģistrēts Nacionālaja elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomē (NEPLP), liecina NEPLP mājaslapā izvietotie dati.

Priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus politiskie spēki pirms 1.jūnijā gaidāmajām pašvaldību vēlēšanām varēs izvietot gan Latvijas Televīzijā un Latvijas Radio četrās frekvencēs, gan arī reģionālajās komerctelevīzijās un radio kanālos, kas skan novados.

Savukārt Latvijas Kristīgais radio priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus neizvietos, no šādām reklāmam atturēsies arī Krievijas hitu radio, Saldus novada pašvaldības iestāde "Saldus Kultūras centrs" un vēl vairāki komercradio. Ne visas televīzijas arī drīkstēs izvietot politisko spēku aģitācijas materiālus.

Priekšvēlēšanu aģitācijas periods noteikts no 2.februāra līdz 1.jūnijam, bet atbilstoši jaunajam priekšvēlēšanu aģitācijas likumam 30 dienu pirms vēlēšanām politisko spēku reklāmas televīzijā būs aizliegtas.

Līdz 17.janvārim plašsaziņas līdzekļiem bija jāiesniedz pieteikumi ar izcenojumiem priekšvēlēšanu reklāmas izvietošanai. Elektroniskiem plašsaziņas līdzekļiem likumā noteikts pieteikumus iesniegt NEPLP, savukārt drukātajiem medijiem un reklāmas izvietotājiem internetā izcenojumi jāsniedz Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB). Šie izcenojumi pēc to publiskošanas nav grozāmi.

Šogad 1.janvārī stājās spēkā grozījumi Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likumā, kas nosaka jaunus ierobežojumus attiecībā uz politisko partiju priekšvēlēšanu izdevumiem par reklāmas izvietošanu un labdarības pasākumu finansēšanu, sponsorēšanu. Izdevumiem drīkst izlietot summu, kas nepārsniedz 18,56 santīmus uz katru vēlētāju iepriekšējās attiecīgās pašvaldības domes vēlēšanās. Pārējie izdevumi netiek ierobežoti.

Cik partijas būs iztērējušas priekšvēlēšanu  kampaņā, būs zināms 1.jūlijā, bet pārbaude par tēriņiem ilgs pusgadu.

Aģitācijas veicējiem vai to pilnvarotajām personām līgumi par priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanu jāslēdz tieši un nepastarpināti tikai ar reklāmas pakalpojumu sniedzēju.

Gan aģitācijas veicējiem, gan personām, kuras vienojušās ar aģitācijas veicēju par aģitācijas materiālu izvietošanu televīzijas un radio programmās, preses izdevumos, internetā un publiskās vietās, kā arī par pasta pakalpojumu sniegšanu, ir pienākums ne vēlāk kā triju darbdienu laikā pēc līguma noslēgšanas nosūtīt KNAB paziņojumu par paredzamo priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanu.

Aģitācijas veicējiem ir jānosūta KNAB paziņojums par  priekšvēlēšanu izdevumu izmantošanu saistībā ar labdarības pasākumu finansēšanu, sponsorēšanu, pabalstu un ziedojumu veikšanu.

Ar politiskajām partijām, to apvienībām un vēlētāju apvienībām nesaistītās personas, kuras savā vārdā veic priekšvēlēšanu aģitāciju, reklāmas izvietošanai, pasta izdevumiem un labdarības pasākumu finansēšanai, sponsorēšanai ir noteikts izmantojamo līdzekļu ierobežojums – 3000 latu ‒ neatkarīgi no datuma, kad noslēgts līgums vai izrakstīts rēķins, saņemts vai veikts maksājums.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!