Protams, ir jautājums, vai kāds šobrīd, liekot roku uz sirds, var pateikt, kad šo projektu varētu īstenot. Savulaik tika minēts, ka tas notiks 20 - 25 gados. Nu jau kāds strēķis ir pagājis. Sadarbības līgumu par sagatavošanas darbu uzsākšanu visu triju Baltijas valstu ministri parakstīja jau pirms 12 gadiem. Patlaban Satiksmes ministrija informē, ka tiek gatavots iepirkums, lai veiktu Rail Baltica izpētes otro posmu. Tās viens no galvenajiem uzdevumiem ir veikt līnijas trases sasaisti ar teritoriju plāniem un noteikt maršruta precīzu novietojumu. Novērtēs arī plānotās darbības ietekmi uz vidi. Skaidrs, ka bez Eiropas naudiņas tādu ieceri neīstenot. Salacgrīvas novada domes priekšsēdētājs Dagnis Straubergs spriež, ka Eiropas kopējā telpā ir krīze, tāpēc vēl nevar zināt, cik tā būs devīga šī projekta atbalstam. Bet kaut lēnām, darbība mērķa Rail Baltica virzienā notiek, un Salacgrīvas novadam ar to ir jārēķinās.
Ministrijas vēstulē norādīts, ka gan Salacgrīvas novada ilgtspējīgas attīstības stratēģijā, gan teritorijas plānojumā nepieciešams attēlot plānoto Rail Baltica līniju. Plānojumā jānosaka arī dzelzceļa līnijas attīstībai nepieciešamais koridors, bet teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumos jānosaka, ka šajā teritorijā atļauts pabeigt pirms plānojuma apstiprināšanas sākto likumīgo darbību. Nav atļauts veikt saimniecisko vai cita veida darbības, kas var traucēt dzelzceļa līnijas būvniecībai. Teritorijā atļauta attīstība pagaidu statusā (īslaicīgas lietošanas būves) un tikai tad, ja nekustamā īpašuma īpašnieks piekrīt nepieciešamības gadījumā atbrīvot teritoriju no būvēm par saviem līdzekļiem un neprasa kompensēt teritorijas attīstībā ieguldīto. Pašvaldības vadītājs uzskata, ka šobrīd ir vairāk nezināmā.