Reklāmas veicina bezatbildīgu aizņemšanos, par "ātro kredītu" problēmu piektdien LNT raidījumā "900 sekundes" sacīja Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) direktore Baiba Vītoliņa.
"Ātro kredītu" lietā Vītoliņa akcentēja divas galvenās problēmas – netiek vērtēta kredīta ņēmēja maksātspēja, kā arī reklāmas tirgus veicina bezatbildīgu aizņemšanos.
Kredītu devēji neanalizē to, kāda ir klienta maksātspēja, kādi ir viņa ienākumi un izdevumi, uzsvēra PTAC vadītāja, sakot – tā pie kredīta tiek cilvēks, kuram ienākumu nav nemaz. Nereti "ātro kredītu" tīklos iekrīt jaunieši, kuri ir jau pilngadīgi, taču vēl paši nepelna. Vītoliņa uzskata, ka šī situācija ir jālabo, liekto kredītu devējiem izstudēt naudas prasītāja spēju naudu atmaksāt.
Vītoliņa raidījumā kritizēja arī reklāmas tirgu, kurš veicina bezatbildīgu aizņemšanos, mudinot cilvēkus daudzas preces iegādāties uz kredīta. Reklāmās tiek radīts priekšstats, ka kredīts ir bez maksas, taču patiesībā tā nav.
Jau vēstīts, ka par "ātrajiem kredītiem" tiek runāts regulāri, mudinot mainīt likumu, neļaujot cilvēkiem iekrist aizņēmumu tīklos.