Oktobrī dienesti izteica "Google" brīdinājumu, ka tā jaunā privātuma politika neatbilst ES likumiem, dodot četrus mēnešus laika izpildīt bloka prasības, pretējā gadījumā draudot sākt tiesvedību.
"Četru mēnešu laikā, kas "Google" tika dots, lai pielāgotos un solītu rekomendāciju īstenošanu, no kompānijas nav saņemta nekāda atbilde," norādīja CNIL un piebilda, ka ES datu aizsardzības aģentūras plāno izveidot darba grupu, kura "koordinēs kopīgos piespiedu pasākumus, kas jāīsteno līdz vasarai".
ES dalībvalstu datu aizsardzības dienestu pārstāvji nākamnedēļ apstiprinās rīcības plānu, paziņoja CNIL, kas vada iniciatīvu.
Tomēr "Google" oktobrī pēc brīdinājuma saņemšanas noliedza apsūdzības, sakot, ka "mūsu jaunā privātuma politika apliecina mūsu nepārtraukto apņemšanos aizsargāt mūsu lietotāju datus un radīt kvalitatīvus produktus. Esam pārliecināti, ka mūsu privātuma politika atbilst ES normām".
"Google" jauno privātuma politiku ieviesa 2012.gada martā. Tā ļauj kompānijai izsekot dažādu pakalpojumu lietotājus, lai attīstītu reklamēšanu konkrētai mērķauditorijai, lai gan to asi kritizēja ASV un Eiropas patērētāju tiesību aizsardzības aģentūras.
Interneta kompānija norādīja, ka jaunā politika vienkāršo un apvieno tās privātuma politiku dažādos pakalpojumos, tostarp e-pastā "Gmail", videoapmaiņas vietnē "YouTube", operētājsistēmā "Android", sociālajos tīklos un interneta meklētājā.
CNIL vadīja visu 27 ES dalībvalstu datu aizsardzības aģentūru izmeklēšanu par šo politiku.
Kopīgajā izmeklēšanas vēstulē, kas tika publiskota pirms preses konferences, teikts, ka ASV kompānija "sniedz nepietiekamu informāciju saviem klientiem, jo īpaši par mērķiem un kategorijām, kādās dati tiek apstrādāti".
"Tādējādi "Google" lietotājs nespēj noteikt, kurus datus apstrādā pakalpojums, ko viņš izmanto, un kādam mērķim šie dati tiek apstrādāti," teikts vēstulē.
Kritiķi norādījuši, ka "Google" jaunā privātuma politika, no kuras var atteikties, vienīgi nepierakstoties kompānijas pakalpojumos, sniedz tai līdz šim nepieredzētas iespējas uzraudzīt savus lietotājus.
Savukārt Kalifornijā bāzētā kompānija norādīja, ka izmaiņas ir veiktas, lai uzlabotu " Google" lietotāju pieredzi, izmantojot dažādus kompānijas produktus, un sniegtu daudz plašāku skatījumu par tās klientiem. Pirmdien kompānija atkārtoti uzsvēra, ka jaunā privātuma politika atbilst ES likumiem.