{132ddd93-efcc-3755-3273-00f3e19df100}
Foto: LETA

Satiksmes ministrs Aivis Ronis pauž sašutumu par Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" piedāvāto reklāmas aktivitāti ar atlaides kuponu piedāvāšanu lidojumiem, to saistot ar bijušas valsts PSRS militāriem svētkiem – Padomju armijas un Jūras kara flotes dienu. Ministrs atsauc SM pārstāvi lidsabiedrības padomē, jo uzskata, ka viņš nav pienācīgi kontrolējis uzņēmuma darbu, portālu "Delfi" informēja ministra pārstāvis Aivis Freidenfelds. Pats Briškens par notikušo ir neizpratnē.

"Uzņēmuma mārketinga un biļešu pārdošanas stratēģijai ir jāatbilst nacionālā pārvadātāja statusam un atbildībai," uzsver Ronis.

Satiksmes ministrs atsauc no uzņēmuma padomes Satiksmes ministrijas pārstāvi Kasparu Briškenu, kurš nav pienācīgā līmenī kontrolējis uzņēmuma darbu, lai nepieļautu, ka Latvijas nacionālais aviopārvadātājs popularizē neeksistējošas valsts armijas un jūras kara flotes svētkus, kurus atzīmēja par godu Sarkanās armijas pirmajai uzvarai pār vācu spēkiem pie Narvas un Pleskavas.

Satiksmes ministrs Ronis ir pieprasījis skaidrojumus no uzņēmuma par faktu, ka otrdien tika piedāvātas īpašas atlaides uz lidojumiem 23.februārī, to saistot, ka šī diena visā Austrumeiropā tiek svinēta kā Vīriešu diena.

Pēdējais piliens 

Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Anrijs Matīss portālam "Delfi" uzsvēra, ka šīs reklāmas kampaņas gadījums bijis "pēdējais piliens", kas lika atcelt SM pārstāvi lidsabiedrības padomē. Brikšena uzdevums bijis tieši sekmēt lidsabiedrības un ministrijas informācijas apmaiņu , un ar šiem uzdevumiem viņš nav ticis galā.

Satiksmes ministrija jau nosūtījusi lūgumu "airBaltic" sasaukt akcionāru sapulci, lai lemtu par Brikšena atcelšanu no amata. Iespējamie kandidāti uz šo amatu pagaidām nav zināmi, apgalvoja Matīss. Viņš arī apliecināja, ka lidsabiedrības uzsāktā mārketinga kampaņa otrdien ir pārtraukta.

Briškens lidsabiedrības padomē tika iecelts pērnā gada jūnija beigās. Iepriekš viņš no Satiksmes ministrijas puses jau bijis cieši iesaistīts ar potenciālo "airBaltic" stratēģisko investoru meklēšanu, kā arī aviokompānijas flotes atjaunošanu.

SM uzsvēra, ka Briškens nodrošinās saikni starp lidsabiedrību un ministriju, kā arī veicinās aktīvāku lidsabiedrības sadarbību ar VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" un valsts stratēģisko interešu koordinētāku pārstāvniecību aviācijas nozarē.

Briškens ieguvis maģistra grādu ekonomikā Stokholmas universitātē, kā arī bakalaura grādu ekonomikā un uzņēmējdarbības vadībā Rīgas Ekonomikas augstskolā.

Vēl nesen viņš tika piesaukts arī kā viens no iespējamajiem satiksmes ministra amata kandidātiem.

Brikšens neizpratnē 

Savukārt pats Brikšens par ministra lēmumu pauž neizpratnei. Paziņojumā medijiem viņš pauž, ka "padome uzrauga uzņēmuma stratēģiskā līmeņa pārvaldību, nevis izvērtē operatīvā līmeņa darbības, tai skaitā īstermiņa mārketinga aktivitātes".

Brikšens norāda, ka padomes atbildību nosaka gan Komerclikums, gan lielākā akcionāra – valsts noteiktie darba uzdevumi: potenciālo nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" stratēģisko investoru meklēšana, aviokompānijas flotes atjaunošana, saiknes starp lidsabiedrību un tās kapitāldaļu turētāju SM nodrošināšana, kā arī aktīvākas lidsabiedrības sadarbības ar VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" veicināšana un valsts stratēģisko interešu koordinētāka pārstāvniecība aviācijas nozarē.
Arī pats Briškens uzskata, ka 23. februāra izmantošana klientu piesaistīšanai nav bijusi cienīga Latvijas nacionālās lidsabiedrības marketinga aktivitāte, tomēr norāda, ka par šādām lietām lemj uzņēmuma valde un, visticamāk, tai ir jāpārskata savstarpējās komunikācijas kvalitāte ar "air Baltic" marketinga departamentu.

"Cik man zināms, uzņēmuma mārketinga departaments šobrīd iesniedzis savu situācijas skaidrojumu kompānijas valdei, kas informējusi arī Satiksmes ministrijas vadību," norāda Briškens.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!