Foto: LETA

Latvijas Institūts (LI), kuram atvēlētais valsts budžeta finansējums krīzes gados strauji sarucis, plāno piedāvāt pirkt reklāmas laukumus savos informatīvajos materiālos.

Piemēram, reklāmas laukuma cena 21 reiz 21 centimetra lielā brošūrā svārstīsies no 343 līdz 1680 latiem. Reklāmu varēs izvietot arī grāmatās, faktu lapās un video vāciņos. Visdārgākā reklāma būtu uz video vāciņa, kur tās izvietošana maksātu 9037 latus, liecina LI maksas pakalpojumu cenrāža projekts.

Arī līdz šim LI finanšu resursus veidoja ne tikai valsts budžeta finansējums, bet arī ieņēmumi no maksas pakalpojumiem. Privātpersonas par maksu varēja iegādāties LI informatīvos materiālus svešvalodās par Latviju. Pēdējos gados gan ienākumi no šī rūpala kritās, pērn sarūkot līdz 142 latiem un neizpildot budžeta plānā paredzētos ieņēmumus 850 latu apmērā.

Institūts to skaidro ar sarukušo informatīvo materiālu klāstu, jo materiālu izstrādei no 2010.gada līdz 2012.gadam netika paredzēti nepieciešamie valsts budžeta līdzekļi. Turklāt klienti izvēlas bez maksas informāciju saņemt LI mājaslapā. Šobrīd maksas pakalpojuma administratīvās izmaksas pārsniedz ieņēmumus no tā. Šogad LI budžetā informatīvo materiāliem paredzēti vien 15 000 latu, taču pilnīgai informatīvo materiālu klāsta nodrošināšanai būtu vajadzīgi 50 159 lati.

Lai minētās problēmas risinātu, LI iecerējis pārtraukt informatīvo materiālu sniegšanu privātpersonām par maksu nelielo ieņēmumu un augsto administrēšanas izdevumu dēļ, bet piedāvāt jaunu pakalpojumu - reklāmas laukumus informatīvajos materiālos. "Tādējādi pilnībā tiktu atrisināts jautājums par neefektīva pakalpojuma nodrošināšanu (informatīvo materiālu tirgošana privātpersonām) un daļēji atrisināts jautājums par finansējuma nodrošināšanu informatīvo materiālu nodrošināšanai (jo informatīvo materiālu izstrāde primāri ir atkarīga no piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem)."

LI pārstāve Daina Ruduša skaidroja, ka sponsorus no privātā sektora nepieciešams piesaistīt, lai LI varētu publicēt vairāk un daudzveidīgākus informatīvos materiālus par Latviju un lai tie būtu vieglāk pieejami arī privātpersonām. "Mēs strādāsim pie tādu reklāmas laukumu pircēju piesaistes, kas atbilst attiecīgā informatīvā materiāla nozarei, piemēram, brošūrai par Latvijas virtuvi reklāmas laukumu aicināsim pirkt tās nozares pārstāvjus."

Taujāta par reklāmas laukumu pircēju atlases principiem, ņemot vērā, ka LI atbild par Latvijas valsts tēlu, Ruduša norādīja, ka atlases kritēriju izstrāde būs nākamais solis, ja cenrādis tiks apstiprināts Ministru kabinetā.

Valdība par jauno LI maksas pakalpojumu cenrādi lems nākamnedēļ.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!