file5236840__Telefons_L
Foto: AFI
Lielākajos Rīgas Valsts ieņēmumu dienesta (VID) klientu apkalpošanas centros (KAC) par vairāk nekā 10 dienām aizkavējusies pārmaksātā iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) atmaksāšana gada ienākumu deklarāciju iesniedzējiem. Līdz ar to VID izveidojis īpašu e-pasta adresi un tālruņa numurus, lai iedzīvotāji varētu uzzināt visu nepieciešamo informāciju.

Šāda problēma radusies VID Rīgas rajona klientu apkalpošanas centrā, VID Vidzemes priekšpilsētas klientu apkalpošanas centrā un VID Pārdaugavas klientu apkalpošanas centrā, kuros likumā noteiktais trīs mēnešu termiņš IIN pārmaksu atmaksāšanai aizkavējies par vairāk nekā 10 dienām, portāls "Delfi" uzzināja VID.

Pārmaksātā nodokļa atmaksa aizkavēta 4841 deklarācijas iesniedzējiem, taču VID nekonkretizē, kādu summu valsts kavējas atmaksāt un par kādu laika periodu IIN atmaksa pienāktos.

IIN pārmaksas atmaksas termiņa aizkavēšanās minētajos VID klientu apkalpošanas centros ir saistīta ar lielo papīra formātā iesniegto gada ienākumu deklarāciju skaitu, kuru apstrādei nepieciešams ievērojams laiks un resursi. 2013.gada 1.pusgadā 78,5% nodokļu maksātāji iesnieguši iedzīvotāju gada ienākumu deklarācijas dokumenta veidā. Tāpat kavēšanās saistīta ar deklarācijās norādītās neprecīzās informācijas apjomu, kuras labošanai VID darbinieki sazinās ar konkrēto personu, izskaidrojot pieļauto kļūdu un iespēju to labot.

Ņemot vērā saņemtos iedzīvotāju jautājumus par IIN pārmaksas atmaksas jeb tā saukto „attaisnoto izdevumu" atmaksas gaitu un lai neradītu neērtības nodokļu maksātājiem, pāradresējot viņu zvanus VID darbiniekiem dažādos klientu apkalpošanas centros, VID ir izveidojis īpaši šiem jautājumiem paredzētu e-pasta adresi VID.IIN.atmaksas@vid.gov.lv un noteicis divus tālruņa numurus, uz kuriem zvanot, iedzīvotāji saņems atbildes uz jautājumiem par iedzīvotāju gada ienākumu deklarācijām, kurām ir kavēts likumā noteiktais atmaksas termiņš.

Jautājumus saistībā ar kavētām iedzīvotāju ienākuma nodokļa pārmaksas atmaksām iedzīvotāji var uzdot, zvanot pa tālruņa numuriem 67028895 un 67028832.

Turpmāk VID aicina iedzīvotājus visus jautājumus, kas saistīti ar par iedzīvotāju gada ienākumu deklarācijām, kurām ir kavēts likumā noteiktais atmaksas termiņš, sūtīt elektroniski, obligāti norādot vārdu, uzvārdu, personas kodu un tālruņa numuru, lai VID darbinieks varētu operatīvi noskaidrot situāciju un informēt par to jautājuma uzdevēju. Tāpat jautājumus saistībā ar kavētām iedzīvotāju ienākuma nodokļa pārmaksas atmaksām iedzīvotāji var uzdot telefoniski.

VID atvainojas par sagādātajām neērtībām visiem tiem IIN deklarāciju iesniedzējiem, kuriem ir aizkavēta IIN pārmaksas atmaksa. Lai tomēr nodrošinātu savlaicīgu iedzīvotāju ienākuma nodokļa pārmaksas atmaksu, tiek piesaistīti papildu VID darbinieki ātrākai iedzīvotāju gada ienākumu deklarāciju izskatīšanai.

Kopumā VID līdz 2013.gada 18.jūlijam ir saņēmis 390 798 iedzīvotāju gada ienākumu deklarācijas. 2013.gada pirmajos mēnešos kopumā iesniegtas 187 828  iedzīvotāju gada ienākumu deklarācijas, aprīlī iesniegtas 86 796 iedzīvotāju gada ienākumu deklarācijas, maijā -70 146 un jūnijā - 33 788 deklarācijas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!