Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (SC) un vairāki citi domes deputāti apstiprināja, ka izmaiņas tiek plānotas, taču to, kādas tieši būs pārmaiņas, aģentūrai LETA neatklāja, norādot, ka rīt, 25.septembrī, par šo jautājumu tiks sasaukta preses konference, lai informāciju sniegtu visiem medijiem vienlaikus.
Mēra preses sekretāre Olga Proskurova informēja, ka preses brīfings notiks plkst.13 Rīgas domes 220.telpā. Brīfinga laikā tiks sniegta informācija par 2014.gadā gaidāmo Rīgas sabiedriskā transporta cenu politikas reformu, kas skars kā galvaspilsētā deklarētos iedzīvotājus, tā arī nedeklarētos.
Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Ameriks (GKR) jau šā gada vasarā, aizstāvot pašvaldības 2013.gada budžeta grozījumus un skaidrojot, kāpēc pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" budžeta gada vidū nepieciešams piešķirt papildus 4,8 miljonus latu, norādīja, ka Rīgā ir aptuveni 200 000 iedzīvotāju, kas nav deklarēti galvaspilsētā, bet izmanto Rīgas sabiedrisko transportu un maksā par to 50 santīmus, kamēr pašizmaksa vienam braucienam ir 70 santīmu. "20 santīmu starpība ir zaudējumi, kas tiek segti no Rīgas budžeta," skaidroja Ameriks.
2013.gada budžetā, neieskaitot vēlākos papildu piešķīrumus budžeta grozījumos, "Rīgas satiksmei" sākotnēji tika piešķirta pašvaldības dotācija 51,5 miljonu latu apmērā, kas ir par aptuveni 12 miljoniem vairāk, nekā uzņēmums pieprasījis.
Izmaiņas biļešu cenās, visticamāk, skars arī mikroautobusu satiksmi. Pilnsabiedrības "Rīgas mikroautobusu satiksme" vadītājs Vitālijs Komars aģentūrai LETA atzina, ka "Rīgas satiksmes" iecere paredz deklarētajiem rīdziniekiem biļešu cenu saglabāt plānoto 70 eiro centu apmērā, savukārt Rīgā nedeklarētajiem pasažieriem par vienu braucienu no 1.janvāra būtu jāmaksā 1,20 eiro.
Tiklīdz "Rīgas satiksme" un Rīgas dome būs šīs izmaiņas apstiprinājusi un izziņojusi, arī "Rīgas mikroautobusu satiksme" gatavos priekšlikumus izmaiņām braukšanas tarifos un iesniegs tos "Rīgas satiksmei" un Rīgas domei izvērtēšanai un apstiprināšanai. "Negribam [celt cenas], bet tas būs jādara," piebilda Komars.
Kā liecina aģentūras LETA arhīva informācija, ideju par to, ka Rīgā nedeklarētajiem iedzīvotājiem par braukšanu galvaspilsētas sabiedriskajā transportā vajadzētu maksāt vairāk nekā rīdziniekiem, izskanējusi arī iepriekš - 2009.gadā šādu ierosinājumu pauda toreizējais apvienības "Saskaņas centrs" (SC) Rīgas domes frakcijas vadītāja vietnieks Mihails Kameņeckis.
Kameņeckis toreiz norādīja, ka ir neloģiski, ka Rīgas sabiedrisko transportu katru dienu izmanto tūkstošiem apkārtējo pašvaldību iedzīvotāju un tūristu, bet Rīgai vienai pašai jāmaksā 50 miljonu latu dotācija, lai netiktu paaugstināta braukšanas maksa. Turklāt Rīgā nedeklarētie iedzīvotāji galvaspilsētas pašvaldībai nemaksā nodokļus.
"Apkārtējām pašvaldībām, kuru iedzīvotāji izmanto Rīgas sabiedrisko transportu, būtu jāpiedalās dotācijā. Tāpat nav nekādas vajadzības dot atlaides tūristiem, nabadzīgajiem rīdziniekiem nav jābalsta bagātie tūristi," pirms četriem gadiem sacīja domnieks.
Šo ideju varētu īstenot, izmantojot sabiedriskajā transportā izveidoto elektronisko norēķinu sistēmu jeb e-talonu. Vienlaikus tika norādīts, ka šāda kārtība arī rosinās deklarēties un līdz ar to maksāt nodokļus Rīgā tiem, kas vēl to nedara.