Kaizers kritizē Rīgas domes vadības ieceri no nākamā gada iekasēt no pilsētas viesiem par braukšanu sabiedriskajā transportā 1,2 eiro, bet rīdziniekiem piešķirt 50% atlaidi un par biļeti prasīt vien 0,6 eiro. Kaizers vēstulē klāsta, ka uz darbu Rīgā dodas ar sabiedrisko transportu un pēc izmaiņām viņam ik dienu būs jātērē ceļam pieci eiro, kas ir dārgāk nekā braukt ar automašīnu. Turklāt tas ir arī dārgāk nekā Kaizera dzimtajā pilsētā Frankfurtē pie Mainas, kur esot dārgākais sabiedriskais transports Vācijā.
Kaziers brīdina, ka daudzi nerīdzinieki izvēlēsies automašīnas, kas novedīs pie lielāka gaisa piesārņojuma un sastrēgumiem. Viņaprāt, daži cilvēki arī izvēlēsies pārcelties no Pierīgas pašvaldībām uz Rīgu, kas pasliktinās situāciju dzīvokļu īres tirgū.
"Ar šo mēģinājumu nozvejot vēl dažas vēlētāju balsis jūs riskējat ne tikai ar Pierīgas iedzīvotāju, bet arī ar rīdzinieku nākotni un sekas var būt jūtamas arī visā Latvijā. Provocēt sociālo konfliktu un pasliktināt dzīves kvalitāti Rīgā nav jūsu interesēs. Es domāju, Jūs par zemu novērtējat savu vēlētāju spriestspēju," raksta Kaizers.
Jau ziņots, Rīga plāno no 1.janvāra mainīt sabiedriskā transporta biļešu cenas - rīdziniekiem biļetēm piemēros 50% atlaidi un tās maksās 42 santīmus jeb 60 eiro centus, bet pilsētas viesiem un tiem, kas nav deklarējušies galvaspilsētā, - 84 santīmus jeb 1,2 eiro. Izmaiņas neattieksies uz skolēniem un profesionālo skolu audzēkņiem, kuri sabiedrisko transportu jau izmanto par brīvu.
Mainīsies arī mēneša braukšanas biļešu cenas. Pašlaik mēneša biļete vienam transportam maksā 29,1 latu, diviem - 35,6 latus, trīs transportiem - 45,9 latus. No 1.janvāra ieviesīs vienotu mēneša biļeti visiem transporta veidiem, kas maksās 29,1 latu.
Šādi Rīga cer veicināt deklarēšanos galvaspilsētā. Pašlaik Rīgā dzīvojot aptuveni 100 000 nedeklarēto iedzīvotāju, ja viņi deklarētos galvaspilsētā, pašvaldības ieņēmumi varētu pieaugt par 25%.