LET_11262287
Foto: LETA
Lai apietu Saeimā ieceri aizliegt deklarēto dzīvesvietu izmantot kā vienīgo nosacījumu atlaižu piešķiršanai, Rīgas dome otrdien, 19.novembrī, ārkārtas sēdē nolēma papildināt sabiedriskā transporta izmantošanas noteikumus ar frāzi, ka 50% braukšanas maksas atlaide tiek piešķirta Rīgas pašvaldības administratīvajā teritorijā dzīvesvietu deklarējušajiem iedzīvotājiem "līdz 75 gadu vecumam".

Par izmaiņām balsoja 31 domnieks, bet 18 deputāt balsojumā nepiedalījās.

Opozīcijā esošie "Vienotības" un Nacionālās apvienības deputāti otrdien pieprasīja sasaukt Rīgas domes ārkārtas sēdi, lai atceltu ievērojami palielināto "Rīgas satiksmes" tarifu, informēja "Vienotība".

"Vienotība" uzskata, ka braukšanas maksas palielināšana teju divas reizes ir politisks lēmums, kas nav pienācīgi argumentēts un par to pilna atbildība ir jāuzņemas Rīgas domes deputātiem. Balstoties uz Valsts pārvaldes iekārtas likumu, deputāti pieprasa par tarifu palielinājumu lemt Rīgas domes sēdē un noraidīt "Rīgas Satiksmes" ierosinājumu gandrīz divkārt palielināt biļešu cenas.

"Nedrīkst apstiprināt šādu radikālu biļešu cenu palielinājumu, pirms nav saņemts neatkarīgs, patērētāju intereses pārstāvošs atzinums par "Rīgas satiksmes" darbību un tās izmaksu pamatotību," uzskata Rīgas domes deputāts Pēteris Vinķelis (V). "Jebkurā gadījumā pilna atbildība par šo būtisko lēmumu ir jāuzņemas deputātiem pašiem, nevis jāslēpjas aiz Domes izveidotās Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijas protokoliem," uzsver deputāts.

Rīgas mērs Nils Ušakovs pirms domes ārkārtas sēdes intervijā LNT raidījumam "900 sekundes" paudis, ka Saeimas iecere ar likumu aizliegt pašvaldībām piešķirt atlaides, pamatojoties tikai uz deklarēto dzīves vietu, ir absurds, jo pašvaldība piešķir savus pakalpojumus saviem tieši iedzīvotājiem. Tāpēc dome mainīja atlaižu kārtību, nosakot, ka 50% atlaides var saņemt visi rīdzinieki vecumā līdz 75 gadiem, jo tiem, kas sasnieguši šo vecumu, braukšana Rīgas sabiedriskajā transportā ir par brīvu.

Domes noteikumi paredz, ka atlaide attieksies tikai uz abonementa biļetēm jeb tikai tādām, kas nopirktas iepriekšpārdošanā, ielādējot personalizētajā e-talonā. Tiem, kuriem nebūs personalizēta e-talona ar "rīdzinieka statusu", un tiem, kuri biļetes iegādāsies pie vadītāja, būs jāmaksā pilna cena.

Personām, kurām pieder nekustamais īpašums Rīgas pilsētas administratīvajā teritorijā un kuras ir nekustamā īpašuma nodokļa maksātājas, braukšanas maksas atvieglojums būs 50% apmērā no abonementa biļetes cenas. Šī atlaide varētu stāties spēkā no 1.februāra.

Tāpat kā citas atlaides, arī šo pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" kompensēs Rīgas dome, piešķirot dotācijas no pašvaldības budžeta. Ņemot vērā Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" prognozi saistībā ar pašreizējiem un no jauna ieviešamajiem sabiedriskā transporta braukšanas maksas atvieglojumiem, uzņēmuma nesaņemtie ieņēmumi par visām Rīgas domes noteiktajām atlaidēm kopā nākamgad sasniegs aptuveni 109,5 miljonus eiro jeb 77 miljonus latu.

Jau ziņots, ka Rīgas dome 7.oktobrī nolēmusi paaugstināt sabiedriskā transporta biļešu cenu no 50 uz 84 santīmiem jeb 1,2 eiro, vienlaikus nosakot, ka Rīgā deklarētie iedzīvotāji, kas saņēmuši "Rīdzinieka karti", varēs braukt ar 50% atlaidi un maksāt 42 santīmus jeb 0,6 eiro.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija uzskata, ka šie noteikumi ir diskriminējoši, un pieprasa veikt izmaiņas, savukārt Saeimā atbalstītas izmaiņas Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā, paredzot, ka personas deklarēto dzīvesvietu nevar izmantot par vienīgo kritēriju, nosakot braukšanas atvieglojumus sabiedriskajā transportā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!