Ministrs žurnālistiem atzina, ka pagaidām plašāk nevar komentēt domes šodien pieņemtos noteikumus, jo ministrijā tie vēl nav iesniegti. Tomēr svarīgi būs, ar kādu argumentāciju Rīgas dome jaunos noteikumus uz ministriju nosūtīs. Vienlaikus gan Sprūdžs pagaidām pēc viņa rīcībā esošās informācijas noteikumos nesaskata būtiskas izmaiņas, izņemot papildinājumu ar diviem vārdiem. Pagaidām arī viņš neredzot atbildes uz to problēmu risinājumiem, uz ko VARAM bija norādījusi saistībā ar iepriekšējiem noteikumiem par braukšanas maksu.
Tomēr ministrs uzsvēra, ka Rīgas domes apstiprinātie noteikumi nevar stāties spēkā bez ministrijas saskaņojuma - šo kārtību Rīgas domei neizdošoties apiet.
Jau ziņots, ka Rīgas domes ārkārtas sēdē otrdien apstiprināti jauni noteikumi par braukšanas maksas atvieglojumiem Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta maršrutu tīklā, paredzot, ka "rīdzinieki līdz 75 gadu vecumam" no 1.janvāra maksās tikai pusi no jaunā tarifa - 1,20 eiro.
Noteikumi papildināti ar frāzi, ka 50% braukšanas maksas atlaide tiek piešķirta Rīgas pašvaldības administratīvajā teritorijā dzīvesvietu deklarējušajiem iedzīvotājiem "līdz 75 gadu vecumam". Tādējādi deklarētā dzīvesvieta formāli vairs nebūtu vienīgais kritērijs, pēc kura piešķir atlaides sabiedriskajā transportā.
Atlaide attieksies tikai uz abonementa biļetēm jeb tikai tādām, kas nopirktas iepriekšpārdošanā, ielādējot personalizētajā e-talonā. Tiem, kuriem nebūs personalizēta e-talona ar "rīdzinieka statusu", un tiem, kuri biļetes iegādāsies pie vadītāja, būs jāmaksā pilna cena.
Personām, kurām pieder nekustamais īpašums Rīgas pilsētas administratīvajā teritorijā un kuras ir nekustamā īpašuma nodokļa maksātājas, braukšanas maksas atvieglojums būs 50% apmērā no abonementa biļetes cenas. Šī atlaide varētu stāties spēkā no 1.februāra.
Rīgas dome 7.oktobrī nolēma paaugstināt sabiedriskā transporta biļešu cenu no 50 uz 84 santīmiem jeb 1,20 eiro, vienlaikus nosakot, ka Rīgā deklarētie iedzīvotāji, kas saņēmuši "Rīdzinieka karti", varēs braukt ar 50% atlaidi un maksāt 42 santīmus jeb 0,60 eiro.
VARAM uzskata, ka šie noteikumi ir diskriminējoši, un pieprasa veikt izmaiņas, savukārt Saeimā atbalstītas izmaiņas Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā, paredzot, ka personas deklarēto dzīvesvietu nevar izmantot par vienīgo kritēriju, nosakot braukšanas atvieglojumus sabiedriskajā transportā.