LET_11100587
Foto: LETA

Pēc ilgām un kaismīgām debatēm Saeima tomēr nolēma Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumu papildināt ar normu, kas aizliegs pašvaldībām par vienīgo kritēriju braukšanas maksas atvieglojumu piešķiršanai noteikt deklarēto dzīvesvietu.

Skatot likumu galīgajā lasījumā, Saeimas vairākums noraidīja Rīgas mēra Nila Ušakova pārstāvētā "Saskaņas centra" (SC) deputāta Jāņa Ādamsona priekšlikumu izslēgt no likuma "Vienotības" rosināto normu, kas tapusi ar mērķi nepieļaut sabiedriskā transporta biļešu cenu diferencēšanu galvaspilsētā.

Deputāti no SC šo "Vienotības" iniciatīvu uzskata par politiskās greizsirdības izpausmi un apgalvo, ka, liedzot Rīgas domei piešķirt braukšanas maksas atvieglojumus rīdziniekiem, "Vienotība" pārkāpj pašvaldību autonomijas principu.

"Delfi" jau vēstīja, ka otrdien, 19. novembrī Rīgas dome nedaudz mainīja iepriekš noteiktos kritērijus braukšanas maksas atvieglojumu noteikšanai, nosakot, ka atlaides pienāksies visiem Rīgā deklarētajiem iedzīvotājiem, kas nav sasnieguši 75 gadu vecumu, kā arī citviet deklarētiem iedzīvotājiem, kam galvaspilsētā pieder kāds nekustamais īpašums.

ZZS deputāts Ingmārs Līdaka Saeimas debatēs pauda, ka šādi galvaspilsētas domnieki ir atraduši veidu, kā " šo normu vienkārši izņirgāt".

Aizbildinoties ar vēlmi veicināt dzīvesvietas deklarēšanu Rīgā, galvaspilsētas dome ir nolēmusi no nākamā gada diferencēt sabiedriskā transporta biļešu cenas – pēc jaunā gada ārpus Rīgas deklarētajiem iedzīvotājiem viens brauciens maksās 1,2 eiro, bet rīdziniekiem par to būs jāmaksā 0,6 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!