Šo koncepciju, sadarbojoties ar pašvaldību, izstrādājis Ainārs Brencis, biznesa augstskolas "Turība" pasniedzējs. Koncepcijas izstrādes gaitā notikušas vairākas tikšanās ar Alūksnes novada pašvaldības, tās iestāžu un pagastu pārvalžu darbiniekiem tūrisma, kultūrtūrisma, attīstības jomā, analizēti novada attīstības dokumenti, veikts pētījums.
"Mūsdienās vairs nav iespējams iedomāties pasauli bez zīmoliem. Pilsēta arī ir zīmols, jo piedāvā iespējas apmesties uz dzīvi, atpūsties un strādāt, investēt vai to apmeklēt. Izstrādātā koncepcija piedāvā skatījumu, kāda varētu būt Alūksnes zīmola ideja, virziens un vizuālais risinājums. Šis darbs neiekļauj sīku rīcības plānu, bet kalpo kā pamats turpmāko aktivitāšu plānošanai un īstenošanai," saka Ainārs Brencis.